Češi o Velikonocích potěšili obchodníky, utratili stejně jako loni

Praha – Češi o letošních Velikonocích utráceli zhruba stejně jako loni. Obchodníci jsou spokojení. Některé obchodní řetězce letos před velikonočními svátky vykázaly i o něco vyšší tržby, než jaké měly ve stejném období loňského roku. Hned po Vánocích jsou Velikonoce pro obchodníky nejsilnějším prodejním obdobím v roce.

Obchodníci, kteří lákali na slevy, letos vyhráli

„O letošních Velikonocích jsme v prodejnách Albert zaznamenali více zákazníků, než tomu bylo v minulém roce. Zvýšila se také velikost průměrného nákupního košíku zboží, které u nás zákazníci nakoupili, i celkových tržeb,“ uvádí mluvčí sítě supermarketů a hypermarketů Albert Libor Kytýr. Dařilo se i hypermarketům Globus.

Prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Zdeněk Juračka věří, že se obchodníkům letos vyplatil větší důraz na akční cenové nabídky vybraného zboží, které přiměly zákazníky k útratám a zabránily dalšímu meziročnímu poklesu velikonočních tržeb. Češi totiž v době hospodářské krize více využívají podobné akční nabídky, podle kterých si vybírají prodejny.

Mluvčí sítě supermarketů a hypermarketů Albert Libor Kytýr

„Největší zájem byl tradičně o klasické velikonoční výrobky, zejména mazance, velikonoční beránky, velikonoční perníky a čerstvá vejce. Velký zájem byl také o ručně pletené pomlázky od českého dodavatele.“

Před Velikonocemi se ale dobře prodávají i alkohol a suroviny na pečení. Podle mluvčí obchodního řetězce Tesco Stores ČR Evy Karasové vzrostl prodej tohoto zboží ve srovnání s běžným obdobím roku o polovinu. Uzeného se podle mluvčí prodalo o 70 procent více a prodej vajec také vzrostl, a to o 80 procent.

Vydáno pod