Českou biopotravinou roku 2009 je švestkový džem

Praha - Titul Česká biopotravina roku 2009 získal švestkový bio džem, vyráběný společností Heliavita ve spolupráci s firmou TopBio. Odbornou porotu si výrobek získal svou chutí, designem etikety, ale také svým marketingovým konceptem. V osmém ročníku soutěže se v šesti kategoriích utkalo 39 výrobků od 18 producentů. Dle slov výrobce biodžemu, ekologického farmáře a jednatele společnosti Heliavita Jiřího Kargera, je vítězný výrobek k dostání v síti prodejen zdravé výživy a jen za loňský rok se ho prodaly tisíce kusů.

Heliavita pěstuje v obci Nětčice nedaleko Kroměříže již více než 15 let na 20 hektarech pestrou směsici ovocných stromů. V minulosti byla nucena prodávat ovoce co nejdříve po očesání, aniž by produkci byla schopna jakkoliv zpracovat. Společnost TopBio však firmě pomohla s vybudováním výrobního zázemí, tvorbou etikety a marketingem. Zajišťuje také prodej produktů do maloobchodní sítě.

„Z ocenění máme velikou radost, je to impulz do dalších let, kdy chceme kromě džemů vyrábět i nápoje,“ prohásil jednatel společnosti Heliavita Jiří Karger.

Nejlepší mléčný výrobek - bio smetana ke šlehání Amálka

Vedle biodžemu, který mimo hlavní ceny vyhrál také kategorii výrobků z ovoce a zeleniny, vybrali porotci vítěze v dalších pěti kategoriích. Mezi mlýnskými a pekárenskými výrobky uspěly Žitné chrupky s česnekem a solí od firmy Antonín Kolinger ASON. Nejlepším mléčným výrobkem se stala Amálka BIO smetana ke šlehání 33 procent tuku, kterou vyrábí mlékárna Lacrum Velké Meziříčí.

První příčka v kategorii masa a výrobků patří produktu Biokuřecí maso z českých ekologických farem od firmy Biopark. Mezi nápoji zvítězila Rakytníková šťáva, kterou vyrábí Miloslav Košek - EKOPLANET. Mezi pochutinami a ostatními potravinářskými výrobky zvítězil produkt NATURVIA Bio tofu Strips od společnosti VETO ECO.

Klání o nejlepší biopotraviny vyhlašuje Potravinářská komora České republiky společně s PRO-BIO Svazem ekologických zemědělců. V roce 2008 se do soutěže přihlásilo 52 výrobků, o 13 více než v roce 2009. Výrobci loni uvedli na trh méně novinek, kvůli krizi se zřejmě báli více investovat, uvedl již dříve organizátor soutěže Tom Václavík z agentury Green marketing.

Vydáno pod