Prodejce sportovního oblečení Lifestyle Sports opouští ČR

Praha – Z Česka odchází irský prodejce sportovního oblečení Lifestyle Sports. Důvodem je ztráta přesahující půl miliardy korun, které společnost dosáhla v minulém roce. Firma tak v Česku zavřela všechny své obchody se sportovním zbožím. Od podzimu 2007 jich na území České republiky prodejce provozoval asi dvě desítky.

Irskému řetězci se v Česku nedařilo od začátku

Prohlášení Lifestyle Sports Czech

„Společnost Lifestyle Sports ukončila prodejní činnost na území ČR. V současné době jsou veškeré prodejny společnosti uzavřeny.“

Řetězec na tuzemský trh vstoupil v říjnu 2007, kdy koupil 22 prodejen City Sport se značkovým sportovním zbožím. Firma v následujících letech chtěla zvýšit počet tuzemských prodejen na 70. Firma Lifestyle Sports se tak plánovala zařadit mezi hlavní hráče na tuzemském trhu. Ztráty však přiměly irský řetězec, aby český trh opustil. Největším podílem se v Česku pyšní společnost Sportisimo, Gigasport, Hervis a Intersport.

Obchodům firmy Lifestyle Sports se v Česku nedařilo od začátku. Již v účetním roce 2008 vykázala firma ztrátu ve výši 44,8 milionu korun. O rok později klesly obchodům tržby na 378 milionů korun z 389 milionů v roce 2008.

Neúprosná konkurence vytlačuje neúspěšné obchodníky z Česka pryč

Obchodníci na českém trhu se sportovním zbožím musejí čelit tvrdé konkurenci. Na místní trh totiž neustále vstupují noví silní zahraniční hráči. Do Česka se nyní například chystá francouzský Decathlon, který provozuje největší síť obchodů se sportovním zbožím v Evropě. První tuzemskou velkoplošnou prodejnu plánuje Decathlon otevřít letos v Liberci. Expandovat ale chce i na českém trhu již přítomný Hervis Sport. Ten v Česku dosud provozoval 24 sportovních prodejen. Firma hodlá jejich počet v příštích pěti letech zvýšit na 30 až 40.

Obchodníky do Česka lákají rostoucí výdaje domácností na sportovní aktivity. Češi totiž nakupují sportovní oblečení a vybavení hlavně ve specializovaných sportovních prodejnách. Ty preferuje 80 procent lidí. Prodej sportovních potřeb se v ČR proto postupně koncentruje do řetězců specializovaných prodejen.