Na předkrizovou úroveň se evropskému trhu s automobily podařilo vyšplhat v minulém měsíci. Proti prvnímu čtvrtletí roku 2008 byly však registrace během prvních tří měsíců stále nižší o 9,4 procenta. V březnu však již absolutní počet nově registrovaných aut dosáhl 1,64 milionu a předčil úroveň března 2008.
Německu se nedařilo, Británie byla v březnu největším trhem

Prodej aut v Evropě
V Německu se naopak automobilovému trhu nedařilo. V březnu se propadl o 26,6 procenta na 294 tisíc vozů. Může za to konec rozdávání peněz majitelům automobilů z programu šrotovného loni v září. V jiných zemích, které šrotovné a další programy nasadily později, zatím doznívá dočasně povzbudivý vliv vládních pobídek.
Největším evropským trhem se v březnu stala Británie, kde počet registrací vyskočil o 26,6 procenta na téměř 400 tisíc. Ve Španělsku prodej rostl o 63 procent, v Itálii o 19,6 a ve Francii o 17,9 procenta. Ostatní země Evropy dopadly různě. V České republice počet březnových registrací vyletěl o 40,6 procenta, v Maďarsku naopak klesl o 53,3 procenta.
V celém prvním čtvrtletí poklesl automobilový trh jen v Německu. Tak spadl prodej o 23 procent. Přesto si však země zanechala s více než 670 tisíci prodanými vozy první místo před Itálií, Británií, Francií a Španělskem.
Krize svědčí Renaultu, hůř je na tom Toyota
Z dopadů hospodářské recese na spotřebitelské příjmy těží nyní v Evropě levná rumunská značka Dacia, kterou teprve před šesti lety oživil francouzský Renault. V březnu se prodej těchto vozů v EU zvýšil o 61 procent a podíl rumunské značky na celoevropském trhu se dostal nad dvě procenta a téměř dostihl podíl španělské automobilky Seat ze skupiny Volkswagen.
Nárůst registrací o zhruba čtvrtinu v březnu předvedly korejské automobilky Hyundai a Kia. Prodej vozů Toyota a Lexus kvůli ozvěnám skandálů firmy s kvalitou vozů klesl o 13,6 procenta. Ještě silněji se propadaly prodeje dalších japonských automobilek Honda a Suzuki a čest japonského automobilového průmyslu zachraňoval jen Nissan, jehož vozů bylo registrováno o 42 procent více.
