Reklamě se opět daří a spolu s ní i Yahoo

San Francisco - Americké internetové společnosti Yahoo vyskočil v prvním čtvrtletí letošního roku čistý zisk téměř trojnásobně na 310,2 milionu dolarů (5,8 miliardy korun) z loňských 117,6 milionu USD a příjmy se zvýšily poprvé za více než rok. Výsledky jsou odrazem obnovení zájmu o internetovou reklamu, která je hlavním zdrojem příjmů firmy.

Výsledky za první čtvrtletí jsou nejlepším čtvrtletním výkonem firmy za 15 měsíců. Zadavatelé reklamy totiž v posledních měsících začali vydávat více peněz za reklamu díky signálům, že americká ekonomika se dostává z nejhorší recese za posledních více než 70 let. Zájem o zobrazovací inzeráty podle managementu firmy stoupl meziročně o 20 procent.

Výsledky rovněž podpořil nedávný prodej emailových služeb a platba od firmy Microsoft na pokrytí nákladů na jejich společný podnik. Bez zahrnutí mimořádných položek spojených hlavně s plánovanou spoluprací s Microsoftem zisk činil 15 centů na akcii a překonal odhady analytiků, kteří očekávali v průměru zisk pouze devět centů na akcii.