Podle publicisty Jaroslava Šonky je nepravděpodobné, že se do takovéto záležitosti nechá německá vláda vtáhnout, jedná se totiž o 1,1 miliardy eur záruk za další vývoj továrny. Ministr hospodářství Rainer Brüderle již mluvil o tom, že Opel si takovou pomoc nezaslouží.
Automobilka Opel již nyní začíná fungovat. „Produkuje úsporné a malé vozy, proto se ji také její majitel GM snaží udržet,“ prohlásil Šonka. Ten znemožnil před rokem a dvěma lety reformu vlastnické struktury Opelu.

Německá vláda by mohla pomoci Opelu
Kromě Německa a Španělska patří mezi země s továrnami automobilky Opel i Británie, Rakousko a Polsko. Z téměř 50 tisíc lidí je jich ale jen v Německu zaměstnaná polovina. A plánovaná restrukturalizace má vést k zániku více než osmi tisíc pracovních míst.