Mluvčí automobilky Kateřina Vokounová
„V souvislosti s tímto jevem nebyly evidovány žádné nehody, škody ani zranění. Brzdový systém je konstruován tak, aby nemohlo dojít k nenadálému snížení brzdného účinku. Pokud se projeví snížení účinku v primárním brzdném okruhu, nastupuje okamžitě sekundární brzdný okruh a funkčnost brzd je zajištěna.“
Kia předpokládá, že bude třeba opravit zhruba třetinu ze svolávaných aut. Prohlídka bude bezplatná, proběhne na počkání a potrvá asi 15 minut. V případě nutnosti výměny brzdového válce se návštěva prodlouží o dalších asi 35 minut.
Kia rozhodně není jedinou automobilkou s podobným problémem
Podobné svolávání vozů není u automobilek neobvyklé. V poslední době jimi proslula zejména Toyota. Ta od začátku roku celosvětově stáhla do opraven okolo osmi milionů různých modelů kvůli opravě plynového pedálu. Stejné opatření provedla i tuzemská TPCA pro vozy Citroen C1 a Peugeot 107. V dubnu pak vyzvala Toyota majitele vozů Land Cruiser k návštěvě spojené s přeprogramováním softwaru pro řízení stability.
Cee´d je nejoblíbenějším modelem Kia v Evropě. Byl navržen pro evropský trh a vyrábí se poblíž slovenské Žiliny. V Evropě se jich za poslední tři a půl roku prodalo více než 300 tisíc kusů.
