Česká pošta svoje loňské nedostatky nenapravila

Praha – Český telekomunikační úřad (ČTÚ) dnes zkritizoval Českou poštu. Nedostatky v její práci jako například ukládání zásilek na pobočkách bez pokusu o jejich doručení podle něj přetrvávají. Pošta má podle pravidelné hodnotící zprávy ČTÚ i nevhodnou otevírací dobu, na obsluhu si zákazníci musejí počkat v dlouhých frontách a informace, které lidem poskytuje, prý také nejsou dostačující. V průběhu roku 2009 úřad kontroloval, zda pošta napravila nedostatky, které jí vytýkal v předchozích letech.

Předseda Českého telekomunikačního úřadu Pavel Dvořák

„Tyto následné kontroly byly zaměřeny zejména na nedostatky, při nichž se nesprávný postup či nevyhovující stav vyskytuje soustavně. Výsledky kontrol prokázaly, že k požadované nápravě ze strany České pošty nedošlo.“

Zatímco počet reklamací pro poškození nebo úbytek obsahu u zásilek s dodejkou klesl o desetinu, počet odůvodněných reklamací narostl o téměř 140 procent. K tomu výraznou měrou přispěla i změna v obchodní politice České pošty, která začala sporné případy vyřizovat ve prospěch zákazníků. V příštích dvou letech by se měl požadavek doručování do druhého dne zvýšit na 95 procent zásilek.

ČTÚ loni provedl na poštách 18 kontrolních akcí a uložil šestnáct pokut v celkové hodnotě téměř 2,3 milionu korun. Pošta loni přepravila přes půl miliardy obyčejných poštovních zásilek, což je o téměř 16 milionů méně než v roce 2008. Počet doporučených zásilek klesl o čtyři procenta na 110 milionů.