Těmto pravidlům by měli nyní podléhat i samostatně výdělečně činní řidiči. „Pro zahrnutí živnostníků do takto přísného režimu neexistuje jediný racionální důvod, a to ani podle Evropské komise,“ prohlásil europoslanec ODS Milan Cabrnoch. Obdobný názor zastávala i zpravodajka k návrhu a slovenská europoslankyně Edit Bauerová z nejsilnější lidovecké frakce europarlamentu.
Stanovisko evropského parlamentu:
„Podle stávající právní úpravy mohou řidiči v zaměstnaneckém poměru týdně v průměru odpracovat maximálně 48 hodin. V případě, že v průběhu čtyř po sobě jdoucích měsíců tento limit nepřekročí, mohou týdně odpracovat až 60 hodin.“

Řidiči pracující na živnostenský list mají pracovat jako zaměstnanci
Řidiči pracující na živnostenský list mají pracovat jako zaměstnanci
17.06.
Omezení řidičů-živnostníků
Rovnost zaměstnaných i samostatně výdělečně činných řidičů prosazovala evropské federace pracovníků v dopravě ETF, podle které pracovní doba u řidičů-živnostníků může dosahovat týdně až 86 hodin. „Socialisté argumentovali hlavně potřebou vyšší bezpečnosti na silnicích a stejnými podmínkami pro všechny řidiče, nemají ale v rukou žádné podklady,“ zdůvodňoval svůj postoj konzervativní europoslanec Cabrnoch.
Podle něj živnostníci pracují jinak než třeba zaměstnaní řidiči kamionů: „Živnostníci sedí u počítače, shánějí zakázky, komunikují s klienty. Budou i potom muset povinně odpočívat jako řidič kamionu? Jak budou tuto práci vykazovat, zaznamenávat a kdo je bude kontrolovat?“
Naopak rozhodnutí europarlamentu uvítali zejména levicoví a komunističtí europoslanci, podle nichž návrh vyjmout živnostníky z pravidel byl nebezpečný. Dle slov Portugalky Ildy Figueiredové by návrh z dílny Evropské komise podkopal bezpečnost na silnicích. Založen byl prý na chybném předpokladu, že řidiči-živnostníci můžou pracovat až 86 hodin týdně bez toho, aniž by se to projevilo na bezpečnosti na silnicích.
