Češi si oblíbili čerstvé produkty z farmářských trhů

Praha - Farmářské trhy jsou mezi Čechy čím dál oblíbenější. Především zeleninová tržiště zažívají boom, protože lidem vyhovuje hlavně čerstvost potravin. Navíc trhy jsou výhodné i pro města - podobně jako v zahraničí můžou být vyhledávanou turistickou atrakcí. V současnosti přitom v Česku funguje skoro patnáct set supermarketů, hypermarketů nebo diskontů. Přesycenost trhu se začíná projevovat i ve změně nákupního chování lidí a příklonu ke kvalitě a čerstvému zboží.

„Od nakupování potravin asi nikdo nečeká velký citový zážitek, to se mohlo dít v devadesátých letech. Ale zejména u ovoce a zeleniny jde v první řadě o čerstvost a kvalitu. A to může farmářský trh nabídnout lépe než jakýkoli širokosortimentní řetězec,“ vysvětluje analytik společnosti Incoma Zdeněk Skála.

Anketa mezi příznivci farmářských tržišť

„Je škoda, že nejsou v Praze na víc místech, že člověk musí dojíždět až sem, když chce čerstvé ovoce a zeleninu. V supermarketech to nesežene.“

„No, hlavně, že tu člověk sežene domácí produkty z Česka.“

„Je to mnohem lepší, protože to tady vidíte v mnohem větším rozsahu a zdá se mi to čerstvé.“

Reportáž Jiřího Böhma (zdroj: ČT24)

Největší rozmach tržišť zažívá Praha. Včetně největšího v Holešovicích jich je zatím dvanáct. Například současné holešovické tržiště čeká během tří let mnoho změn. Už nebude jen zeleninové, ale skutečně farmářské. „Je to určitý kolorit, který samozřejmě může lidi přitáhnout. A víme ze zahraničí, ze všech okolních států, že tržiště fungují a turisti je vyhledávají jako atrakci. Myslím si, že ten potenciál tady zcela jistě je,“ uvádí Karel Král, finanční ředitel firmy Delta Center, která tento areál spravuje.

Zeleninové tržiště v holešovické tržnici má nyní plochu 3 200 metrů čtverečních a funguje v něm 85 stánků. „Chystáme tam postavit i speciální stánky, které budou odpovídat veterinárním a hygienickým požadavkům. Za dva až tři roky bude hala vypadat jako velmi bohaté farmářské tržiště, kterému jsme dali pracovní název Palác gurmánů,“ podotkl Jan Štíhel z Delta Center.

Obnova tržišť samozřejmě není zadarmo. Jen v případě holešovické tržnice půjde podle investorů o miliony korun. Že by se jim peníze nevrátily, se ale nebojí.

Vydáno pod