„Chystáme se vytvořit nové nástroje vyhledávání letů, které se zaměří na koncového uživatele,“ uvedl na konferenci s analytiky a novináři generální ředitel Googlu Eric Schmidt. Dodal, že Google nemá v plánu prodávat lidem letenky a že bude respektovat všechny současné dohody ITA s partnery. Na dohodě bude Google zřejmě pracovat ještě několik týdnů. Experty na cestovní ruch ale znejistělo, že by mohl získat na odvětví příliš velký vliv.
Akvizice Googlu umožní konkurovat inovacím, s nimiž přišel Microsoft u svého vyhledávače Bing. Microsoft se přitom zaměřil na specifické kategorie jako cestování a nakupování, a získal tím vyšší podíl na trhu. Právě Bing přitom také používá servis ITA.
Manažeři Googlu označili akvizici za přínos pro trh i spotřebitele. Zároveň ale předpokládají, že regulátoři v USA budou prověřovat dopady transakce podrobně, napsala agentura Reuters.