Přes 300 českých turistů uvízlo na letištích v Burgasu a Brně

Brno - Asi 300 českých turistů kvůli poruše charterového letadla tuzemské letecké společnosti Central Charter Airlines nemohlo odletět z Brna do bulharského Burgasu a z Burgasu zpět do České republiky. Leteckým společnostem se nakonec podařilo sehnat dvě náhradní letadla. První přistálo v 16:50 na brněnském letišti a poté s jinou skupinou turistů v 17:45 do Bulharska odletělo. Druhé letadlo z Bulharska by na ostravském letišti mělo přistát v 19:00.

Problémy s letadlem se dotkly klientů zájezdů čtyř českých cestovních kanceláří do a z Burgasu. Ve středu večer kvůli tomu neodletělo více než 100 turistů na lince Burgas - Brno, následně neodcestovalo dalších více než 100 českých turistů na navazující lince Brno - Burgas. Odpoledne cestující odletěli do Bulharska. Porucha zmařila také další navazující let, který mělo pro opět asi stovku lidí zajišťovat stejné letadlo, a to na lince Burgas - Ostrava. Celkem bylo poruchou letadla české letecké společnosti Central Charter Airlines postiženo více než 300 českých turistů. Cestovní kanceláře situaci celou noc řešily a snažily se ve spolupráci s leteckou společností co nejrychleji najít řešení.

Více než 100 turistů, kteří měli letět prvním letem Burgas - Brno, mělo podle mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří Tomia Okamury zajištěno občerstvení na letišti v Burgasu. „Tito klienti museli bohužel strávit noc na letišti, jelikož letecká společnost oznámila cestovním kancelářím poruchu až v okamžiku, kdy již byli klienti odbaveni v odbavovacím prostoru,“ dodal. Ti už přistáli odpoledne před pátou hodinou v Brně. Pokud jde o více než 100 turistů, kteří čekali v Brně, těm cestovní kancelář zajistila ubytování v brněnském čtyřhvězdičkovém hotelu, takže nemuseli čekat na letišti.

Klienti třetího postiženého letu - z Burgasu do Ostravy - měli od své cestovní kanceláře na uplynulou noc také zajištěno ubytování v Burgasu. Ani oni tedy nemuseli čekat na letišti. Na ostravském letišti by náhradní letadlo mělo přistát kolem 19:00. Okamura připomněl, že na základě nařízení EU o společných právech v letecké přepravě je zpoždění či zrušení letu vždy odpovědností letecké společnosti, nikoliv cestovní kanceláře, a to i v případě leteckého zájezdu s cestovní kanceláří. „Letecká společnost je tak povinna v tomto případě zajistit klientům přiměřenou stravu a v případě čekání přes noc také ubytování včetně dopravy do/z ubytovacího zařízení,“ uvedl.

Ředitel ostravské letecké společnosti Central Charter Airlines Lubomír Vavroš řekl, že problémy na letadle firma objevila těsně před odletem z Burgasu. Společnost je připravena cestující za vzniklé problémy odškodnit.