Novinky z USA chceme v Česku rychleji, říká nový šéf českého Microsoftu

Praha – V čele tuzemského Microsoftu opět stanul Čech. Američanku Jane Gilsonovou totiž po třech a půl letech ve funkci generální ředitelky od 1. srpna vystřídal čtyřiačtyřicetiletý Roman Cabálek. Do čela české pobočky se vrací z ústředí Microsoftu pro střední a východní Evropu, kde od roku 2002 pracoval na různých pozicích ve vedení divize OEM.

Změny ve vedení českého Microsoftu odstartoval odchod dosavadní šéfky do německé pobočky Microsoftu, kde bude Jane Gilsonová pracovat jako marketingová a obchodní ředitelka. „Myslím si, že Jane odvedla velmi dobrou práci, jinak by taky nebyla povýšena. Její přechod do německé pobočky není jenom horizontální krok, ale krok směrem vzhůru,“ uvedl na adresu své někdejší šéfky novopečený ředitel české pobočky. „Já bych chtěl navázat na velmi dobrou práci, kterou odvedla zejména uvnitř pobočky, co se týče celkového sladění týmu a posílení týmu,“ dodal.

Na nové pozici bude Cabálek odpovědný přímo Donu Granthamovi, viceprezidentovi společnosti Microsoft pro střední a východní Evropu a Microsoft International. Jako generální ředitel bude dohlížet na všechny obchodní aktivity a programy firmy v České republice. V nejbližší době půjde především o rozvoj tzv. cloudové strategie společnosti, uvedení české verze Microsoft Office 2010 a Microsoft Office Web Apps na český trh, představení Internet Exploreru 9, uvedení aplikací Windows Live Essentials a v neposlední řadě podporu konkurenceschopnosti České republiky v rámci Evropy.

Rozhovor s Romanem Cabálkem (zdroj: ČT24)

Jednou z Cabálkových osobních priorit bude podle jeho slov především rychlejší nasazování novinek z Ameriky na český trh. „My, jako Česká republika, v této oblasti soutěžíme s dalšími zeměmi v rámci korporace. Já si do své funkce ze svého předchozího působení přináším dobré kontakty, ať už na úrovni střední a východní Evropy, ale i s centrálou v Redmondu,“ věří si Cabálek. Právě interní lobbing v rámci Microsoftu bude přitom podle něj v tomto úsilí rozhodující. „Na druhou stranu budeme muset možná o něce více zariskovat v tom okamžiku, kdy budeme naší centrále ve spojených státech slibovat, jakých výsledků a jak rychle dosáhneme,“ naznačil novopečený šéf českého Microsoftu, jakým směrem se chce v budoucnu v čele své pobočky ubírat.

Roman Cabálek (44):

Vystudoval matematiku, fyziku a pedagogiku na fakultě přírodních věd University Palackého v Olomouci a studoval zahraniční obchod na Vysoké škole ekonomické v Praze.

Od roku 1999 zastával v české pobočce Microsoftu pozici manažera partnerů v divizi OEM. Před příchodem do Microsoftu pracoval jako PR a marketingový manažer ve společnosti Sony Czech či na různých obchodních a marketingových pozicích ve společnostech Beiersdorf a Studio Lukas.