Tesco v Česku testuje elektronické cenovky

Praha - Zkušební provoz elektronických cenovek, které u většiny zboží nahradí tradiční papírové etikety, zahájí tento týden v pražském hypermarketu Eden společnost Tesco Stores ČR. Od elektronických regálových etiket, na jejichž displeji bude zobrazena cena zboží, si vedení řetězce slibuje úspory i snížení počtu chyb při označování cen. Jestliže se nový systém elektronických cenovek osvědčí, hodlá jej Tesco zavést i v ostatních prodejnách. V současné době elektronické etikety nepoužívá žádný maloobchodní řetězec v Česku.

„Elektronické regálové etikety umožní automatické systémové změny cen u většiny zboží v obchodě. Stoupne výrazně efektivita práce při kontrole správnosti a aktualizaci cenovek,“ uvedl Milan Pavlík ze společnosti Tesco Stores ČR, podle kterého díky elektronickým etiketám obchod také ušetří spotřební materiál, jako je papír nebo barva pro tisk cenovek v papírové formě.

Zákazník se z elektronické etikety dozví všechny důležité informace stejně jako z běžné papírové etikety. Na displeji je uvedena cena zboží i jednotková cena, případě také výše zálohy u lahví. Údaje na elektronických etiketách může pomocí radiového signálu změnit pracovník z velína prodejny, takže odpadne ruční výměna papírových cenovek.

Eva Karasová, mluvčí Tesco Stores ČR

„Elektronické etikety budou umístěny - stejně jako dosavadní papírové - přímo na regálech, a to u veškerého zboží kromě oblečení, DVD a knih.“

Tesco bylo v Česku průkopníkem také na poli samoobslužných pokladen, které od roku 2008 postupně instaluje ve svých prodejnách. Samoobslužné pokladny snižují náklady na platy prodavačů a zároveň urychlují odbavení zákazníků.

Hypermarket Tesco v Českých Budějovicích
Zdroj: ČT24