KIT digital v pololetí pocítil ztrátu téměř 19 milionů dolarů

New York / Praha - Technologická společnost KIT digital vykázala v pololetí meziroční čistou ztrátu 18,8 milionu dolarů, a to proti předchozímu zisku 6,8 milionu. Firma ve stejném období zvýšila výnosy na dvojnásobných 40,4 milionu dolarů (zhruba 785 milionů korun). Příjmy společnosti KIT digital, která se zabývá dodávkami technologií pro správu video obsahu, plynou především z licenčních poplatků za software, z poplatků za údržbu nebo nastavení softwaru a z plateb za technickou integraci a kreativní služby.

Čistá ztráta společnosti se ve druhém čtvrtletí snížila na 342 tisíc dolarů z 18,4 milionu v prvním čtvrtletí. Hodnota hrubého provozního zisku se ve druhém čtvrtletí zvýšila o 42 procent na hodnotu 4,2 milionu dolarů.

Kaleil Isaza Tuzman, generální ředitel společnosti KIT digital

„Nyní, za polovinou třetího čtvrtletí, zůstáváme nadále na nejlepší cestě k překonání našich původních cílů organických finančních výsledků pro účetní rok 2010, a to dokonce ještě před započtením pozitivního dopadu akvizic společností Multicast a Benchmark, uskutečněných v první polovině roku. Kromě toho odhadujeme, že náš organický růst ve druhém čtvrtletí meziročně přesáhne 50 procent.“

Rozhovor s Kaleilem Isazem Tuzmanem (zdroj: ČT24)

Společnost ve druhém čtvrtletí uzavřela 23 nových klientských smluv s odhadovaným průměrným měsíčním příjmem na klienta přesahujícím 25 tisíc dolarů. Mezi novými zákazníky jsou například Worldplay Networks, Delta Air Lines, Origin Foundation, National Geographic nebo Seznam.cz.

KIT digital je předním světovým poskytovatelem softwaru pro zpracování videa a má 1 100 zákazníků ve více než 40 zemích světa. Hlavní pobočky firmy jsou v Praze, Kolíně nad Rýnem, Dubaji, Londýně, Melbourne, New Yorku, Stockholmu a Torontu. Akcie firmy jsou obchodovány na americkém trhu Nasdaq a od letošního ledna také v Praze, kde má obchodování podobu takzvaného duálního listingu k emisi na americké burze.