Volkswagen si brousí zuby na Alfu Romeo, v rukou už má geniálního Giugiara

Wolfsburg - Snaha Volkswagenu ovládnout svět motorů neutuchá - koncern údajně projevil zájem také o Alfu Romeo, která patří od 80. let italskému koncernu Fiat. V případě, že ji získá, půjde už o třetí italskou společnost v rukou největší evropské automobilky. Dosud se v jejích rukou ocitly Lamborghini a designové studio Giugiaro. Volkswagen se plánuje do osmi let stát světovou jedničkou, k čemuž mu má dopomoct i průkopník moderního italského automobilového designu Giugiaro, a nakupuje tak jednu značku za druhou.

Informace o italském zájmu Volkswagenu zatím nikdo nepotvrdil, ale ani nevyvrátil. „I v automobilové branži platí – na každém šprochu pravdy trochu. Nějaký reálný základ tato iniciativa mít bude, ale jak vše nakonec dopadne, to zatím nikdo neví,“ vysvětlil Jan Blažek, šéfredaktor časopisu Auto7.

Martin Winterkorn, výkonný ředitel Volkswagenu

„Alfa Romeo je značka snů. Víc k tomu neřeknu.“

Podle italských médií začlenění Alfy do koncernu prosazuje šéfdesignér Volkswagenu Walter da Silva, který do firmy přišel právě z Alfy Romeo. Podle analytiků by byla italská legenda pro koncern obohacením, ale ne bez rizika. „Alfa Romeo by mohla být pro management Volkswagenu zátěží. Už teď musí řešit řadu úkolů, jako integraci Porsche. Je čím dál těžší najít dostatek kvalifikovaných špičkových manažerů,“ upozornil automobilový analytik Jürgen Pieper.

Podle Blažka by případná integrace Alfy Romeo do portfolia značek patřících Volkswagenu vyžadovala změnu image: „Zejména pak Seatu, který byl určen za hlavního konkurenta proti Alfě Romeo, což se ne vždycky tak podařilo.“

Společnost Giorgetta Giugiara Italdesign bude nově „oblékat“ výhradně vozy německého koncernu Volkswagen, předtím vytvořil například unikátní design Maserati, Aston Martinu nebo Ferrari. Volkswagen koupil v italském studiu zhruba 90 procentní podíl. Cenu obě strany tají. „Získali jsme jednu z nejproslulejších designových a vývojových společností, která má velmi bohatou tradici v automobilovém průmyslu,“ neskrýval svou radost generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn.

Obě společnosti se dobře znají už z minulosti. Italdesign se u Volkswagenu dobře zapsal návrhem prvního Golfu z roku 1974. Tehdy svět ohromil revoluční karosérií hatchback. Ze slavného studia pak vzešla i první generace Passatu nebo sportovního kupé Scirocco.

Jan Blažek, šéfredaktor časopisu Auto7

„VW převzetím Giugiara získá poměrně prestižní designérské studio. Na italský design zákazníci slyší obecně. Spojení německé kvality s italským designem může být docela silné a funkční.“

Volkswagen již v loňském roce pohltil Porsche. Letos pak koupil podíl v japonském Suzuki, karosárnu Karmann a právě většinu studia Giugiaro. Celkem šéfové ve Wolfsburgu vládnou více než deseti značkám, od lidových až po ty nejluxusnější.

Vydáno pod