Nový newyorský fast food na vlně sociálních sítí

New York – Na sociální sítě se vkrádá i rychlé občerstvení. Počátkem září se v New Yorku otevře 4Food, který vychází vstříc mladé interaktivní generaci. Kromě tradičního objednávání pokrmu u prodavače si budou moci zákazníci objednávat jídlo také on-line. Každý klient si bude moci vybrat až z 200 milionů kombinací a vytvořit si vlastní hamburger. Navíc klasický marketing ustoupí a nahradí ho sami zákazníci. Vlastní hamburger samozřejmě s lákavým názvem může každý vyvěsit třeba na Twittru nebo Facebooku. Za každý takový prodaný kus dostane autor 25 centů na své konto v restauraci.

Ke koloritu interaktivního rychlého občerstvení budou patřit zaměstnanci s iPady i wi-fi pro zákazníky zdarma. 4Food se má stát bistrem pro digitální věk. „Pro moji generaci úplně perfektní způsob stravování – více méně jsme totiž pořád on-line na sociálních sítích,“ říká jeden z milovníků rychlého občerstvení Brian Anthony Hernandez.

„Myslím, že to může být hit. Právě teď je v New Yorku obrovský marketingový humbuk kolem nových médií, respektive sociálních sítí,“ potvrdila Caroline McArthy z cnet.com.

Rychlé občerstvení na sociálních sítích (zdroj: ČT24)

Zakladatelé 4Foodu sázejí v propagaci na tradiční koncept slova z úst, který hojně využívají i jiné restaurace. Ve spojení s novými médii je to však novinkou. „Ušetříme 8 až 12 procent v oblasti tradičního marketingu tím, že ho vlastně vložíme do rukou našich zákazníků. Zároveň si tak u nich vybudujeme věrnost k naší značce. To nám umožní nabídnout lepší kvalitu s dražšími ingrediencemi, to na trhu ještě není,“ slibuje si od využití Facebooku či Twitteru jeden ze zakladatelů a manažerů 4Foodu Michael Shuman.

Shuman doufá, že v New Yorku otevře v budoucnu dalších 12 podobných restaurací. Pokud se bude dařit, zamíří i do dalších měst ve Spojených státech. A zatím se zdá, že by to mohlo vyjít. 4Food ještě ani neotevřel a už má na Facebooku přes tisíc fanoušků a další stovky ho následují na Twittru.