Ředitel Odboru komunikace České pošty Ivo Mravinac
„A třebaže takto výrazně zdražujeme, protože jsme výrazně investovali do technologií, a tedy zabezpečení elektronického podpisu, tak zůstáváme pořád hluboko pod cenou konkurence.“
Mravinac dodává, že se pošta prostě chová tržně. Jde totiž o službu, která není regulovaná státem. „K úpravě ceny přistupujeme poprvé za dobu, kdy poskytujeme služby akreditovaného poskytovatele certifikačních služeb, tedy od roku 2005,“ dodává k tomu mluvčí České pošty Marta Melicharová. Pošta ale bude i zlevňovat. Například cena takzvané elektronické značky (kvalifikovaného systémového certifikátu), která je používána hlavně v elektronických podatelnách nebo při automatickém generování výpisů z různých registrů, spadne ze současných 2380 korun na 1490, tvrdí Mravinac.

Telefonát Ivo Mravinace
Telefonát Ivo Mravinace
29.9.2010
Pošta zdraží elektronický podpis
Elektronický podpis není hitem
Kromě pošty zajišťují elektronický podpis také společnosti První Certifikační autorita (I.CA) a eIdentity. Oba tito poskytovatelé však certifikát prodávají dráž. Česká pošta je proto lídrem na českém trhu. Mravinac tvrdí, že není tento certifikát hitem, zájem je přesto značný. Jde totiž o užitečnou věc, pokud podnikatel nemá datovou schránku, ale přesto chce komunikovat s úřadem. Loni tak pošta prodala 112 tisíc kvalifikovaných certifikátů. Letos počítá s prodejem okolo 150 tisíc. Konkurence je přitom pozadu zhruba o třetinu.
