Děti i rodiče se radují, hračky zlevnily

Washington - Teen band a Kicking Daisie jsou nejžádanějšími hračkami na americkém trhu letošního roku. Spolu s dalšími hity ze světa čarovných postaviček jsou k vidění v New Yorku. Spokojené mohou být jak děti, tak i rodiče. Firmy kvůli nízkým ziskům z loňského roku svoje výrobky zlevnily.

Jedenáct ze šestnácti hraček stojí v amerických obchodech méně než třicet dolarů, ceny žene dolů hlavně ekonomická recese. Rodiče si totiž víc rozmýšlejí, kterou hračku svým dětem koupí. „Vzhledem k současnému stavu ekonomiky hračky zlevňují. Ceny obvykle nepřesáhnou 100 dolarů. Většinou se pohybují kolem 50, ale nejčastěji pod hranicí 30 dolarů,“ řekl šéfredaktor Timetoplaymag.com Jim Silver.

Prodejci hraček si lížou rány z loňského roku, kdy šly zisky razantně dolů. Výjimkou bylo jen Lego, čistý zisk mu stoupl o 63 procent. Třeba Mattel musel ale propustit tisíc zaměstnanců. Firmy proto sází hlavně na důvtip dětí a vymýšlí hračky, které zaujmou jejich pozornost. „Snažíme se přijít s něčím novým. Zatím to má úspěch a prodáváme dobře,“ prohlásil Rick Mershon z Blip Toys. Mezi dětmi jsou oblíbené i postavičky z kreslených pohádek.

Neil Friedman, prezident, Mattel:

„Máme spoustu jiných hraček než jenom Barbie, ta byla největším hitem do loňského roku. Posledních pět let jsou hodně oblíbené taky Disney princezny.“


Firmy se už těší na nadcházející zimní sezonu. Blížící se Vánoce jsou pro ně příslibem prázdných regálů. Některé společnosti dokonce najímají nové zaměstnance, aby stačily vyrobit dostatek hraček.