Bono Vox se upsal pro Louis Vuitton, podporuje tak Afriku

Paříž - Lídr legendární irské skupiny U2, Bono Vox, se poprvé ve své kariéře upsal spolupráci s módním průmyslem. Na reklamní kampaň kývl luxusní značce Louis Vuitton. V její jarní kolekci se objeví ekologicky šetrná móda a výtěžek z prodeje poputuje do Afriky. Přitom Bono Vox nechtěl svoje jméno s konkrétní značkou léta spojit. Pak ale přišla nabídka od Vuittona. Známý bojovník proti chudobě na ni ale nekývl náhodou. Právě Louis Vuitton koupil 49 procent akcií ve společnosti Edun, kterou před pěti lety založil Bono Vox společně se svojí ženou a která přímo v Africe vyrábí oděvy z tamní biobavlny.

Bono Vox, zpěvák U2:

„Chceme vyrábět čím dál víc oblečení a rozšiřovat tuto módní řadu, protože čím budeme větší a úspěšnější, tím víc práce v Africe odvedeme.“

Zpěvák chce dát hlavně Afričanům práci a taky podpořit jejich vzdělávání. Proto neváhal svoje dosavadní řemeslo na chvíli vyměnit za zbrusu nové. Od října tak pózuje na stránkách prestižních módních magazínů po celém světě. „Jsme hrdí, že Bono Vox a jeho žena Ali Hewsonová spojili své tváře a jména právě s naší kampaní. A jsme velmi hrdí na to, že je značka Edun naším partnerem,“ uvedl Antoine Arnault, ředitel komunikace společnosti Louis Vuitton.

Reportáž Daniely Písařovicové (zdroj: ČT24)


Nejen Louis Vuitton, ale i další luxusní módní značky podporují stále častěji obchod v rozvojových zemích a odpovědné ekologické podnikání. Trend si vzaly k srdci i další výrobci, jako třeba H&M, Puma nebo Marks&Spencer.

  • Kolekce Edun od Louis Vuitton zdroj: Louis Vuitton http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/21/2005/200463.jpg
  • Kabelka Louis Vuitton autor: ČT24, zdroj: Louis Vuitton http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/21/2005/200460.jpg