Nejen Kellner, ale i další Češi si přivykli cestovat v privátní třídě

Praha - Nejbohatší Čech Petr Kellner si pořídil létající kancelář - letoun Boeing 737. Podobných strojů s luxusním interiérem, ve kterém je například pracovna nebo ložnice, jsou po celém světě necelé dvě stovky. Informaci přinesl server planes.cz. Přitom počet těch, kteří usedají do private jetů, v posledních měsících nebývale roste. Pro některé obchodníky, sportovce či hudebníky patří malá letadla k životnímu stylu.

„V meziročním srovnání nám soukromé a obchodní lety rostou zhruba o 20 procent. Průměrně měsíčně nám to vychází na necelých 900 letů,“ uvádí mluvčí Letiště Praha Michaela Lagronová. Navíc v počtu nalétaných hodin jsou statistiky ještě strmější, jak dokládá mluvčí firmy Travel Service Vlaďka Dufková: „Porovnáme-li období do 30. září tohoto roku se stejným obdobím loňského roku, nárůst je o 135 procent.“

Na přelomu tisíciletí začalo docházet k výraznému nárůstu business jetů, uvádí Radomír Šaňák, obchodní ředitel společnosti ABS Jets. V poslední době pak jde o velmi prudkou křivku nahoru. Mezi lídry trhu privátních letadel patří Německo, Francie a Anglie, dodává Šaňák.

Zájem o soukromé tryskáče roste (zdroj: ČT24)

Společnosti ovšem nechtějí přesně vyčíslit, na kolik soukromý let vyjde. Záleží totiž na mnoha okolnostech - například na typu letadla, nebo zda letadlo na svého klienta čeká až se zase bude vracet.

Vlaďka Dufková, mluvčí Travel Service

„Při plné obsazenosti privátního jetu lze dosáhnout při krátkých tratích po Evropě ceny, jakou by klient zaplatil za letenku například v první třídě nebo byznys třídě.“

Podle předsedkyně představenstva firmy Grossman Jet Service Dagmar Grossmannové nelze private jet v žádném případě srovnávat s nízkonákladovými aerolinkami: „Je to jako byste porovnávali taxík s autobusem. Taxi vás pro vás přijede v kolik hodin chcete, odveze vás, kam chcete, a navíc tu máte daleko větší pohodlí než v autobuse.“

I když se poptávka po malých letadlech v Česku zvedá, na paluby tuzemských leteckých společností, která malá letadla pronajímají, zatím usedají především cizinci. „Ještě před pěti lety jsme měli na palubách asi pět až sedm procent Čechů, teď je to skoro 20 procent,“ dodává Grossmannová.

V Evropě si v současnosti konkurují zhruba dvě stovky společností, u kterých si lze malé letadlo pro svůj soukromý let pronajmout. Ale ve světě se zvedá počet i těch, kterým půjčené letadlo nestačí, protože potřebují mít svůj stroj. Mezi ně patří i nejbohatší Čech Petr Kellner, který vyměnil svůj dosavadní Gulfstream za podstatně větší Boeing. Obdobný stroj stál před dvěma lety víc jak miliardu korun.

  • Soukromý tryskáč zdroj: privatejethire.org http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/21/2016/201518.jpg
  • Soukromý tryskáč zdroj: www.luxuryta.com http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/21/2016/201517.jpg
  • Petr Kellner autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/2/115/11474.jpg