Za tři čtvrtletí letošního roku se výrazný propad dotkl zejména kategorie motocyklů nad 50 ccm, kde se prodej snížil téměř o pětinu na 4636 strojů. Naopak o třetinu narostl prodej maloobjemových motorek a skútrů.
Zájemci si podle tajemníka Svazu dovozců automobilů Pavla Tunkla motocykly pořizují zejména k využití ve volném čase, proto jejich nákup v době krize raději odložili. Některým prodejcům může snížení poptávky přinést problémy, jak dokládají slova ředitele společnosti Suzamoto Jakuba Šebesty: „Pravděpodobně dojde k přerozdělení majetku tak jako v každé krizi, škatulata, hýbejte se, někdo se zmenší, někdo skončí a někdo začne dělat jinou značku.“

Telefonát Pavla Tunkla
mluvčí Hondy ČR Petr Hubáček
„Nejvyšší nárůst prodejů jsme zaznamenali v dubnu, tedy v počátku motocyklové sezony, do kterého se také pozitivně promítl dopad březnové výstavy motosalon v Brně, kde Honda dominovala s největší výstavní expozicí.“
Titul nejprodávanější značka jednostopých vozidel si vysloužila čínská firma Rhon, která stroje na trhu prodává i pod dalšími názvy. Rhon prodal 2167 strojů, převážně s objemem do 50 ccm. „Čtvrtina nových motocyklů je dovážena z oblasti mimo evropský trh, často z teritorií, které neplní evropské předpisy. Státní orgány ale nedokážou udržet pořádek na trhu a tato čtvrtina motocyklů částečně deformuje trh,“ varuje Tunkl.
Druhá Honda prodala 914 motocyklů a třetí Yamaha registrovala prodaných 896 strojů. Hondě se dařilo především v nižších a levnějších kubaturách. Nejprodávanější byl model CBF 125 následovaný skútrem PCX.
Propadu doznal také dovoz ojetých motocyklů, jehož statistika registruje o 22 procent méně prodaných kusů, respektive 10 500 strojů. Češi nejvíce dováželi hondy a motorky staré šest až deset let, které se na dovozu podílely dvěma pětinami.
