Kvůli sporu cestovek klienti málem neodjeli na dovolenou

Praha – Sedmnácti klientům cestovní kanceláře Snail Travel se dnes na pražském ruzyňském letišti nečekaně zkomplikoval odlet na dovolenou na portugalský ostrov Madeira. Společnost Fischer, která let připravovala, přišla s tvrzením, že jí Snail Travel dlouhodobě neplatí za pronájem míst v letadle. Snail Travel ovšem vinu popírá a dodává, že Fischer po ní chce peníze navíc, na které nemá nárok. Spor obou cestovek se nakonec podařilo alespoň pro dnešek urovnat a klienti na dovolenou odletěli.

Jak v hororovém filmu se dnes po příchodu na ruzyňské letiště cítili klienti společnosti Snail Travel. Odbavovací přepážka pro ně zůstala uzavřena. Místo palubního lístku tu dostali jen dopis, že cestovní kancelář má neuhrazené dluhy. „Ze Snail Travelu se s námi nikdo nespojil. A on byl problém už ráno - protože my jsme měli letět už v 7 hodin ráno a pak jsme se dozvěděli, že poletíme ve 13,“ uvedl jeden z postižených klientů.

Cestovní kancelář Fischer, od které si Snail Travel pronajímá místa v letadle, na to měla jasné vysvětlení. „My jsme ji vyzývali, aby uhradila své dluhy, které k dnešnímu dni činí cca půl milionu korun,“ tvrdil mluvčí CK Fischer Dan Plovajko.

Snail Travel postup Fischeru zaskočil

„Pro nás to byla stejná rána jako pro naše klienty,“ zdůraznila v rozhovoru pro ČT24 Kristina Kloudová z cestovní kanceláře Snail Travel. Podle ředitelky Snail Travelu Kristýny Králové chce Fischer víc, než na co má ze smlouvy nárok. „Problém, který vznikl a který s CK Fischer řešíme, jsou doplatky palivových příplatků, které po nás CK Fischer chtěla a na které neměla nárok, protože ze smlouvy to ani tak nevycházelo,“ řekla rádiu Impuls.

Brát si klienty jako rukojmí je podle odborníků nepřípustné

„Dnešní situaci 17 českých turistů, kteří si řádně zaplatili své zájezdy u CK Snail Travel, avšak měli problémy s nástupem do charterového letu zajištěným CK Fischer z Prahy, považujeme za zcela neadekvátní, neprofesionální, nevhodnou a nesmí se již opakovat. Cestovní kancelář má povinnost dodržet cestovní smlouvu a případné interní spory s dodavateli by si měla vyřídit tak, aby nebyla zasažena práva klientů a plnění cestovní smlouvy,“ zdůraznil viceprezident Asociace cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.

Podle Jana Papeže, mluvčího Asociace cestovních kanceláří, se Okamura mýlí a nejedná se o případ, kdy by byli klienti v roli rukojmích: „Klienti se nestali žádnými rukojmími mezi dvěma cestovními kancelářemi, protože letenky za ně cestovní kancelář s největší pravděpodobností u svého dodavatele nekoupila.“

CK Fischer posléze nabídla klientům Snail Travelu řešení. Pokud chtěli na Madeiru odletět, museli doplatit 8 tisíc korun na osobu. Jen děti do dvou let měli cestu zdarma. Řadu klientů to zděsilo, někteří s sebou na letišti tolik peněz neměli. Nakonec ale zasáhl sám Snail Travel. Kolem půl jedné přinesl jeho zástupce lidem peníze na letenky. „Některým, kteří už byli v tranzitu, kam moje kolegyně nemůže, potom dá peníze hned po příletu delegátka,“ dodala Kloudová.

Drama zoufalých klientů tak nakonec skončilo dobře. Letadlo odletělo sice s hodinovým zpožděním, ale se všemi zákazníky Snail Travelu na palubě. Zpět do Prahy by se měli bez problémů dostat i ti, kteří na svůj let čekají na Madeiře. Celá aféra ale zřejmě ještě bude mít právní dohru. Snail Travel chystá právní kroky proti cestovní kanceláři Fischer kvůli poškození svého dobrého jména.

Alena Mikulecká, delegátka CK Snail Tour

„Klienti v pořádku přiletěli, vyzvedla jsem je na letišti a zavezla do hotelu, kde byli v pořádku ubytováni… Peníze během pobytu klientům předám… Návrat už je zajištěn.“

  • Cestovní kancelář Fischer autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/1/79/7853.jpg
  • Tomio Okamura autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/19/1896/189560.jpg
  • Letiště Madeira autor: AČCKA, zdroj: AČCKA http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/12/1101/110086.jpg
Vydáno pod