Hyundai válcuje japonskou konkurenci skvělým designem

Soul – Ve třetím čtvrtletí vzrostl zisk největší korejské automobilky Hyundai Motor meziročně o více než třetinu, a dosáhl tak 1,35 bilionu wonů (21,1 miliardy korun). Podle automobilového giganta přispěl k růstu ziskovosti společnosti velký zájem o nové modely a silná poptávka rozvíjejících se trhů v čele s Čínou. Hyundai vyrábí své automobily i v České republice v Nošovicích.

Automobilce se bude dařit i nadále

Analytici jsou příjemně překvapeni. Původně očekávali zisk v průměru 1,07 bilionu wonů. Podíl vozů automobilky na světovém trhu díky dobrým výsledkům vystoupil za čtvrtletí na 5,5 procenta z 5,1 procenta v předešlém čtvrtletí. Stejně jako automobilce se daří jejím akciím. Ty od počátku roku vzrostly o 42 procent. Výrazně tak překonávají výkon korejského akciového trhu, jehož hlavní index letos získává 14 procent.

Hyundai nejspíš čeká i dobrý závěr roku. Podle analytiků totiž díky uvádění nových modelů na trhy automobilka předčí globální konkurenty. Pátý největší producent vozů na světě uvede ještě letos ve Spojených státech nejprodávanější kompaktní vůz Elantra a na domácím trhu nové verze modelů Accent a Grandeur.

Hyundai ze soutěží s japonskými automobilkami vychází vítězně

Poradce Fudžio Ando:

„Hyundai vytvořil solidní strukturu výroby a dodává své produkty s nejnižšími náklady. Mají také některé z nejznámějších a nejvyhledávanějších návrhářů světa, zatímco japonští výrobci stále používají jen domácí designéry. Japonsko má málo šancí tuto bitvu vyhrát.“

Korejský výrobce těží ze zlepšování kvality a image svých vozů v době, kdy se japonští konkurenti v čele s Toyotou vzpamatovávají ze série rozsáhlých stahování svých aut do servisů a zápolí se silným kurzem jenu. Hyundai předloni v listopadu oficiálně zahájil i sériovou produkci osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia začala v prosinci 2007 výrobu svých automobilů na Slovensku u Žiliny.