Z Piccadilly Circus zmizí legendární nápis Sanyo

Londýn - Jedno z nejznámějších míst světa, londýnské náměstí Piccadilly Circus, změní vzhled. Přijde totiž o jednu z dominant, kterou byl po dlouhá léta reklamní panel společnosti Sanyo. Japonský výrobce elektroniky ale po třiatřiceti letech svůj tradiční reklamní prostor opouští. Zároveň však hodlá lukrativní místo přenechat jinému zájemci.

Rušná křižovatka Piccadilly Circus je jedním z nejznámějších a nejfotografovanějších míst v Londýně. Po léta mu dominoval velký neonový nápis společnosti Sanyo. „Je tady k vidění několik světově známých značek, které si místo drží už mnoho let. Pro řadu z nich je to jediné místo, kde inzerují. Tady nebo na Times Square v New Yorku,“ říká ředitel komunikace firmy Land Securities Donald McCabe.

Místo zvané „Piccadilly Lights“ je známé reklamními nápisy už od roku 1908. Jako poslední přibyl Samsung, a to před 11 lety. Ročně projde kolem reklamních nápisů víc než 56 milionů lidí a s výhledem olympijského roku 2012 je zájem o světoznámé místo ještě vyšší. „Zájemci už nás kontaktují. Jednáme s nimi a sestavujeme seznam firem, se kterými pak budeme jednat konkrétně. Jde nám i o to, jak značka působí na okolí. A samozřejmě půjde o výši nájmu,“ vysvětluje McCabe.

Sanyo pryč z Piccadilly Circus (zdroj: ČT24)

Společnost zatím neuveřejnila částku, za kterou panel přenechá. Tentokrát ale zvažuje i krátkodobější, konkrétně dvouletý kontrakt. Nový nájemce si přesto počká o něco déle, než se objeví na známém místě. Sanyo totiž bylo jedinou firmou, která měla neonový panel. Nástupce se v budoucnu objeví na LED displeji jako všichni ostatní a jeho instalace nějaký čas zabere.