Slevových portálů přibývá, přidaly se i Seznam a Centrum

Praha - Na tuzemský trh hromadných slev, který čítá už bezmála dvě stovky specializovaných webů, tento týden vstoupily i největší portály Seznam.cz a Centrum.cz. Společnost Seznam.cz v úterý spustila službu nazvanou Tip a konkurenční Centrum.cz dnes oznámil zahájení provozu slevového serveru Amplión.cz. Slevové portály v Česku fungují od loňského jara a Češi v roce 2010 jejich prostřednictvím utratili několik stovek milionů korun. Letos odborníci očekávají další výrazný růst tržeb slevových serverů.

Seznam v úterý zahájil provoz nové služby Tip, která bude uživatele informovat nejen o výhodných nákupech, ale také například o netradičních či zajímavých službách a akcích. „Tip od Seznamu je vlastně takové doporučení od kamaráda, které všichni dobře známe. Narazil jsem na prima restauraci, chystám se na výstavu do nové galerie nebo sháním teď televizi a známý mi doporučil tento model,“ popsal Petr Král ze společnosti Seznam.cz.

Nová služba Seznamu v úterý při svém spuštění vzbudila mezi uživateli internetu velký rozruch, protože za 25 korun byly k mání tři osobní automobily Škoda Fabia. „Necelých deset vteřin stačilo třem uživatelům na to, aby si pořídili nové auto Škoda Fabia za 25 korun,“ podotkla mluvčí Seznamu Veronika Rozumková.

Na pole hromadných slevových akcí se chce pustit také hlavní konkurent Seznamu, americký Google. Přesný termín, kdy chce svou službu Google Offers zprovoznit, ale zatím neoznámil. Nyní prý jedná s menšími firmami, zda by měly o službu zájem.

Centrum chce se svým Ampliónem ovládnout trh

Velké ambice na poli slevových serverů má s novým projektem Amplión.cz také portál Centrum. „Na konci roku chceme být mezi pěti největším provozovateli na trhu,“ uvedl Pavel Vopařil ze společnosti Centrum Holdings, která Amplión.cz provozuje.

Co z toho mají obchodníci?

„Pro obchodníky to má význam v tom, že mají zajištěný určitý odbyt, pravděpodobně větší, než by získali normálně,“ vysvětlil šéfredaktor portálu Lupa.cz Patrik Zandl.

Obor hromadných slev, které zpravidla činí nejméně 50 procent, loni v Česku zažil nebývalý rozmach a vzniklo několik desítek nových portálů. Aktuální počet slevových serverů odborníci odhadují na 190, přičemž v budoucnu by některé z nich měly zaniknout a na tuzemském trhu se vyprofiluje skupina silných hráčů.

Do slevových systémů se v Česku zapojilo už několik stovek tisíc uživatelů internetu, kteří se slevou nakupují zejména jídlo, kosmetické a relaxační služby. Jeden z nejznámějších slevových serverů - Slevomat.cz - má 250 tisíc uživatelů a jeho vedení vypočítalo, že jen díky tomuto portálu zákazníci za necelý rok ušetřili více než 260 milionů korun.

Slevový portál
Zdroj: ČT24/Zapakatel.cz