Hervis Sport zvyšuje obrat a vyráží na internet

Praha - Společnosti Hervis Sport a móda, která na tuzemském trhu provozuje 24 prodejen se sportovním vybavením, loni podle předběžných údajů vzrostl obrat z 1,51 miliardy korun v roce 2009 na 1,6 miliardy korun. Nově spustila i webový obchod Hervis Countdown, který kombinuje principy e-shopu a slevového portálu.

„Náš e-shop nebude klasickým obchodem, ve kterém zákazník najde plný sortiment jako v některé z našich kamenných prodejen, ale nadstavbou pro ty, kteří touží po originálním zboží za speciální cenu. Nabídka však bude platná jen po omezenou dobu,“ uvedl jednatel Hervis Sport a móda Luděk Semrád. Zákazník bude mít zpravidla jen 24 hodin na objednání zboží. Tímto rychlým obměňováním chce prodejna lákat lidi k pravidelné a časté návštěvě.

Obrat i zisk Hervisu rostou

„Obrat nám v loňském roce vzrostl i přesto, že jsme na českém trhu neotevřeli žádnou novou prodejnu,“ uvedl Semrád. V roce 2009 společnost Hervis v Česku zprovoznila tři nové obchody a její obrat se meziročně zvýšil o 16,8 procenta na 1,51 miliardy korun. Loni firma vykázala provozní zisk 30 milionů korun.

Společnost Hervis hodlá v Česku zvyšovat počet prodejen, podle Semráda však stále naráží na vysoké nájmy, které po obchodnících požadují například provozovatelé nákupních center. „Dostali jsme několik nabídek, ale odmítáme v regionálních městech platit nájmy, které jsou o 20 procent vyšší než ve Vídni,“ podotkl Semrád.

Konkurence v tuzemském maloobchodu se sportovním zbožím je stále tvrdší. Do Česka loni na podzim vstoupil francouzský řetězec Decathlon, který první prodejnu otevřel v Liberci a letos hodlá zprovoznit další.

Vydáno pod