Nechci slevu zadarmo

Praha – Obliba internetových serverů, které za poloviční i nižší cenu nabízejí návštěvy restaurací, hotelů nebo třeba masáže a kosmetické služby, v Česku roste. Zároveň ale stoupá počet zklamaných zákazníků, kteří zaplatili, a nedostali nic nebo zdaleka ne to, co si představovali. Využití slevových nabídek tak kapse zákazníků většinou výrazně pomůže, někdy ovšem jen naoko. Slevy nabízí více než dvě stě českých serverů. Jejich kvalitu lze poznat podle počtu klientů, z reakcí v diskusích i ochotě řešit problémy.

Konkrétním příkladem je liberecký kadeřnický salon, který nabízí za 879 korun „balíček“ zahrnující mytí, střih, masáž a barvu nebo melír. Zákaznice s krátkými vlasy by přitom podle běžného ceníku při využití všech těchto služeb zaplatila o 40 korun méně. Slevový kupon se tak vyplatí jen ženám s dlouhými vlasy, ovšem ani ty neušetří slibovaných 64 procent.

Druhým příkladem z jiné oblasti služeb, na který redaktoři České televize narazili, je nabízená sleva na wellness. Mobilní číslo relaxačního centra je ale zrušené, pevnou linku nikdo nezvedá a na e-maily nikdo neodpovídá. Dokonce už neexistuje ani stránka slevového serveru.

Reportáž Edity Horákové (zdroj: ČT24)

Fint je mnoho

Servery se slevovými nabídkami nemohou sice případné problémy s výslednou podobou služby vyloučit, podle majitele jednoho z nich se jim ale mohou snažit předcházet, případně projevit ochotu vrátit klientovi peníze. Nespokojený zákazník se může obrátit i na Českou obchodní inspekci. „Samozřejmě tyto věci evidujeme a šetříme každou stížnost. Když je oprávněná, vstoupíme do toho a uložíme sankci,“ dodává mluvčí ČOI Tomáš Vozáb.

Nicméně inspekce kontroluje spíše špatné vyřízení reklamace nebo nekorektní kupní smlouvy. Fint, jak zákazníka nalákat a potom trochu ošidit, je ale celá řada. „Stává se třeba, že přijdete do restaurace a dostanete jiný jídelní lístek, než mají ostatní hosté. Je v něm třeba dražší pití,“ uvádí příklad šéfredaktor serveru Lupa.cz Patrick Zandl. Oblíbeným chytákem je také nabídka produktu, který není v ceníku vůbec uveden. Zákazník si tak nemůže ověřit skutečnou cenu a ve víře ve slevu zaplatí ve skutečnosti mnohem více.

Posezení u piva
Zdroj: ČT24