Vodafone stáhne reklamu ze silničních billboardů

Praha - Reklamu na billboardech a jiných nosičích v bezprostřední blízkosti rychlostních silnic a dálnic již nebude nadále využívat český mobilní operátor Vodafone. V příštím týdnu začne odstraňovat reklamu z komunikací s maximální povolenou rychlostí od 90 do 130 km/h a od července by měly inzeráty operátora z těchto míst zcela zmizet. Současně hodlá Vodafone zahájit diskusi o snížení hlasitosti televizní reklamy.

Mobilní operátor Vodafone je tak prvním velkým inzerentem, jenž se odhodlal k odstranění reklamy kvůli bezpečnosti řidičů. Na konci minulého roku totiž Ředitelství silnic a dálnic oznámilo, že chce letos odstranit pětinu silničních billboardů a do pěti let tyto reklamní plochy zcela zrušit. V Senátu leží vládní novela, která má zpřísnit umísťování této reklamy v ochranném pásmu komunikací.

ředitel BESIP Ondřej Valenta

„Mnoho billboardů podél rychlostních komunikací splňuje současné bezpečnostní požadavky, nicméně některé z nich jsou nebezpečné. U většiny z nich spočívá nebezpečí i v pouhém očním kontaktu řidiče a následném snížení pozornosti věnované provozu. Věříme, že se Vodafone stane pozitivním příkladem i pro další velké inzerenty, kteří tak mohou přispět k bezpečnější dopravě a nižší nehodovosti a úmrtnosti na českých silnicích.“

Jelikož chce být Vodafone podle svých zástupců odpovědným inzerentem, zahajuje současně diskusi o snížení hlasitosti televizní reklamy. Mnoho diváků považuje nynější vysokou hlasitost za nepříjemnou a obtěžující. „Odpovědné podnikání je pro nás prioritou. Oběma iniciativami chceme ukázat respekt vůči našim zákazníkům. Bezpečnost je důležitá pro nás všechny,“ uvedla generální ředitelka společnosti Muriel Antonová.

V současnosti je zhruba 30 procent venkovních reklamních ploch, které Vodafone nakupuje, umístěno podél silnic. Toto číslo se může lišit v závislosti na velikosti kampaně. Podle pořadí společnosti Kantar Media byl loni Vodafone čtvrtým největším inzerentem v Česku. Za reklamu v ceníkových cenách, které nezohledňují množstevní slevy a barterové smlouvy, utratil přes miliardu korun. Do reklamy tak investoval nejvíce z tuzemských telekomunikačních operátorů, T-Mobile byl v žebříčku Kantar Media sedmý a Telefónica O2 desátá.

Vlaková souprava pražského metra s polepem Vodafone.
Zdroj: ČT24