Sociální sítě hýbou pracovním trhem

Praha - Každý čtvrtý personalista v Česku hledá potenciální zaměstnance na Twitteru a především na profesionální síti LinkedIn. Profil na sociální síti či doporučení od bývalých zaměstnanců nebo kamarádů tak výrazně zvyšují šance lidí na novou práci. Z pohodlí domova ji hledají především mladí. Přímá komunikace typu „podáme inzerát, pošlete životopis“ se tak pomalu odsouvá do ústraní.

Jen na Twitteru se snaží získat nové zaměstnání desítky tisíc lidí. A firmy jim jdou naproti. „Na sociálních sítích hledá nové zaměstnance stále víc společností, zejména z oblasti marketingu a komunikací,“ řekl Patrick Ambron, odborník na hledání práce přes internet.

Zaměstnavatelé mohou na sociálních sítích komunikovat přímo s generací, kterou chtějí oslovit. Na stránkách uchazeče mohou dlouhodobě sledovat jeho kariéru. Nejčastěji takto hledají pozice pro střední a vyšší management. „Nejprve jsme viděli velké množství technických profilů, ale teď se to rozšířilo napříč všemi obory,“ podotkl Milan Novák, ředitel Grafton Recruitment.

Cindy Morgan-Jaffe, The Internship Institute:

„Lidé by si měli dobře rozmyslet, co na své stránky napíšou. Potenciální zaměstnavatel si z nich totiž vytvoří první dojem, který je velmi důležitý.“

Zájemci o novou práci zase můžou sledovat podrobné diskuse o jednotlivých společnostech. Navíc si můžou sami kdykoli aktualizovat svůj profil. Dominující tradiční pracovní servery proto ztrácejí rychle na atraktivitě. Personalisté ale varují, aby si lidé dávali pozor, co na svůj profil napíšou. „Někteří zaměstnavatelé využívají sociální sítě i k tomu, aby sledovali zaměstnance. Na Facebooku si zaměstnavatel našel informace nebo fotky a na základě toho probíhala disciplinární procedura se zaměstnancem,“ prohlásil Novák.

Na sociálních sítích je možné práci snadno získat, ale i ztratit. Hazardem je diskutovat se svými přáteli na Facebooku o tom, že nesnáší svého šéfa, že mu lhali nebo že s ním mají poměr. Lidem se nevyplácí ani předčasně psát o tom, že chtějí dát výpověď.

Logo Twitteru
Zdroj: ČT24/www.ausregistry.com