Hackeři „ulovili“ nejvíce on-line dat v historii

New York – Zhruba padesát amerických firem teď čelí zřejmě největšímu útoku na on-line data v historii. Hackeři totiž napadli jejich databáze. Tentokrát ale útočníci nechtějí jen poškodit firemní weby, jejich cílem je zneužít informace a získat přístup k soukromým účtům klientů a zákazníků. Podobné případy se začínají množit, nedávno se s útokem hackerů setkala i Česká spořitelna.

Mezi poškozené tentokrát patří skuteční obři. Jde například o bankovní dům JPMorgan Chase a firmy jako Target, Walgreens, Best Buy a Verizon. Útočníkům stačilo pouze napadnout společnou marketingovou databázi firem. Získali tak emailové adresy a citlivá data milionů zákazníků. „Útočníci už nechtějí jenom narušit infrastrukturu. Tentokrát se snaží ukrást firmám citlivé údaje a oklamat zákazníky falešnými emaily,“ tvrdí odborník na podnikové zabezpečení Francis de Souza.

Hackeři svoje podvody stále zdokonalují

Hackeři uspořádali největší útok na on-line data (zdroj: ČT24)

Odborník na podnikové zabezpečení Francis de Souza o podvodných emailech:

„Když dostanete takový email, jeví se naprosto legitimně. Vaše jméno bude uvedeno správně, a vy se nebudete bát ho otevřít a uděláte to, o co vás v něm budou žádat. Často chtějí vaše údaje k firemnímu účtu a heslo. V některých případech po vás budou chtít i detaily kreditní karty.“

Napadená databáze však obsahovala například i monitoring nákupů. Podvodníkům to velmi usnadní jejich záměr. Mohou totiž rozesílat na míru vytvořené emaily. Ty působí důvěryhodně a zákazník se je neobává otevřít.

Podobnému „lovu“ dat, která mají hackeři záměr zneužít, se říká „fishing“. S případy takového napadání zabezpečených systémů, se setkáváme stále častěji. Pravidelně se s nimi setkávají i někteří klienti českých bank. Naposledy útok hackerů zaznamenala Česká spořitelna. Včera se totiž objevily podvodné emaily, které věrně napodobovaly webové stránky jejího přímého bankovnictví.