Zaměstnanci Sazky dostali mzdy, stávka zažehnána

Praha - Odboráři loterijní společnosti Sazka dnes ukončili stávkovou pohotovost. Podle šéfa odborů loterijní firmy Jana Kašpárka byly výplaty zaměstnanců za měsíc březen v řádném termínu vyplaceny v plné výši. Odbory zastupují téměř 500 zaměstnanců Sazky, která je od 29. března v úpadku. Sazka, která dlouhodobě patřila mezi největší inzerenty v Česku, kvůli finanční problémům výrazně snížila výdaje na reklamu. Její reklamní investice v letošním prvním čtvrtletí meziročně klesly o 84 procent na 13 milionů korun z 82,4 milionu před rokem. Méně peněz do reklamy firma vložila i loni.

„Jednání stávkového výboru na základě výše uvedené skutečnosti ukončilo 12. dubna stávkovou pohotovost. Bude však společně se Závodním výborem odborové organizace i nadále situaci ve společnosti pečlivě sledovat a pravidelně vyhodnocovat,“ prohlásil šéf odborů.

Stávkový výbor ustanovili odboráři v Sazce v polovině března, pohotovost vyhlásili v souvislosti se situací ve firmě. Zároveň odbory žádaly předběžného insolvenčního správce Josefa Cupku, aby zajistil vyplácení výher. Podle Kašpárka není stávková pohotovost projevem nedůvěry ve vedení společnosti, řediteli Sazky Aleši Hušákovi odbory naopak vyjádřily podporu.

Pomocnou ruku nabízí Sazce společnosti Penta a E-Invest. Mezi další zájemce o reorganizaci Sazky patří společnosti PPF a KKCG, jejichž zástupci jsou členy prozatímního věřitelského výboru. Nabízí firmě peníze na provoz a další rozvoj pod podmínkou, že skončí současné vedení ve firmě.

Sazka kvůli finančním problémům výrazně snížila výdaje na reklamu

Sazka v současnosti omezuje i výdaje na reklamu. Pokles jejích reklamních aktivit pocítily zejména noviny a televizní stanice. Zatímco v prvním čtvrtletí loňského roku reklamní investice Sazky v případě novin obnášely bezmála 49 milionů korun, tak letos od ledna do března klesly na pouhých 650 tisíc korun. Hodnota reklamy Sazky vysílané v televizních stanicích se snížila z 33,6 milionu korun v prvním čtvrtletí loňského roku na 12,3 milionu korun, jak vyplývá z údajů společnosti Kantar Media.