Sportovní byznys v Indii kvete

Dillí - Indické továrny na výrobu sportovních potřeb masivně zvyšují produkci. Současně nabírají mnoho pracovníků a v některých regionech výrazně snižují nezaměstnanost. Ve druhé nejlidnatější zemi světa totiž výrazně roste zájem o sport. Indické továrny vyrábí zhruba 318 druhů sportovních potřeb. Kromě hokejek sem patří také různé druhy nafukovacích míčů, potřeby na rybaření, box, kriket nebo šachy. Tamní výrobci je vyvážejí hlavně do Velké Británie, Spojených států, Německa, Francie nebo Austrálie.

Indie se rozhodla posílit svoji pozici výrobce sportovních potřeb, jelikož jejich prodeje za posledních šest měsíců v zemi masivně vzrostly. Zřejmě největším impulsem byly mezinárodní sportovní Hry Britského společenství (Commonwealthu), které se konaly loni v září v Dillí a vzbudily nebývalý zájem Indů o sport.

Výrobci by proto tento trend rádi zužitkovali. A to nejen v rámci Indie, ale prorazit chtějí i na zahraniční trhy a požadují podporu od vlády. „Celkový obrat exportu sportovního vybavení momentálně činí zhruba 90 milionů eur. Pořád se však nemůžeme srovnávat s ostatními zeměmi. Potřebujeme pomoc vlády, abychom mohli dále upevňovat naši pozici na trhu,“ uvedl spolumajitel sportovních potřeb Spartan Amit Sharma.

Sportovní byznys v Indii (zdroj: ČT24)

„Pro nás byl přelomový rok 2000, tehdy začaly prodeje hokejek růst. Naše výroba vzrostla od té doby zhruba o 80 procent. Pořád však zaostáváme za zeměmi, jako je Pákistán,“ dodal ředitel firmy DD Mehta and Company Anil D Mehta.