Mezi odpovědné se hlásí další firmy
„Statistika hovoří jasně, ročně deset mrtvých nárazem o billboard,“ tvrdí ředitel neziskové organizace Acta non verba Vojtěch Razima. Barevné billboardy totiž mohou pohlcovat pozornost řidičů nebo být smrtonosnou pastí například při srážce. Organizace proti nim proto bojuje již dva roky.

Reportáž Veroniky Markové
Mluvčí Vodafone Alžběta Weinfurtová:
„Máme v blízkosti silnic a dálnic asi dvacet procent našich reklamních ploch a do července se zavazujeme všechny tyto plochy odstranit.“
Na bezpečnost řidičů už se začínají ohlížet i některé firmy. Jednou z prvních byl Vodafone. Mobilního operátora bude následovat například i Schwarzmüller nebo Okin Group. Možnost zvažuje například i Plzeňský Prazdroj nebo operátor T-Mobile. „Jsme připraveni ověřit, jestli naše nosiče nejsou nebezpečné, pokud bychom zjistili, že jsou, samozřejmě je stáhneme,“ uvedla mluvčí T-mobile Martina Kemrová.
Ministerstvo dopravy se chystá podříznout 26 billboardů
Do boje se pouští i Ředitelství silnic a dálnic. Už v listopadu totiž slíbilo, že v prvním čtvrtletí letošního roku odstraní přes 400 nebezpečných nebo nelegálních billboardů. Nakonec jich vytipovalo ještě o 70 více a seznam předalo na ministerstvo dopravy. „Už jsme objevili asi 25 billboardů, které jsou závadně postaveny. Kontaktujeme majitele s výzvou k nápravě nebo odstranění,“ vysvětluje mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.
Jenže organizace Acta non verba s výkony ministerstva spokojená není. „Nebyl odstraněn jeden jediný billboard - ze strany ministerstva, ze strany ředitelství silnic a dálnic,“ stěžuje si Razima. Rezort dopravy ale pokračuje dál svým tempem. Objevil další skupinu sporných reklamních ploch kolem dálnice D1. Známého majitele nemá 26 z nich. Pokud je tedy někdo do týdne neodstraní, začne ministerstvo billboardy překrývat nebo odřezávat.