Selfridges nyní na poutačích svého obchodního domu v Londýně apeluje na nakupující: pokud budete dál kupovat tresky, platýze, halibuty, tygří krevety, mečouny nebo úhoře, mohli by do roku 2050 vyhynout. „Každý si může sám rozhodnout, co chce a nechce jíst. Když po ohrožených druzích ryb bude menší poptávka, snad přimějeme průmysl, aby omezil výlovy,“ prohlásil Jonathan Baillie z Londýnské zoologické společnosti.
Alannah Weston, kreativní ředitelka Selfridges
„Musíme jít v našem odvětví příkladem. Další luxusní domy by se měly připojit, abychom na celý problém upozornili co nejvíc lidí.“

Selfridges agituje za záchranu ryb
Selfridges a Londýnská zoologická společnost si slibují, že informovaní zákazníci začnou hýbat s nabídkou, a oddálí tak možnou ekologickou katastrofu. K tomu účelu rozdávají knížky s popisem ryb, které můžou z oceánů brzy zmizet. Jako osvětu dokonce vyrobily speciální aplikaci do chytrých telefonů.
„Projekt Oceán“ poběží celý měsíc. Po něm pak přijde na řadu projekt, který Selfridges rovněž sponzoruje. Na Filipínách vznikne mořská rezervace pro ty ryby, kterých v oceánu rychle ubývá. Seznam s rybami, kterým je lepší se pro jejich zachování vyhnout, je zde dostupný v angličtině.
