Na Sony opět útočili hackeři

Tokio – Japonská společnost Sony se opět stala obětí útoků hackerů. Osobní data získali internetoví piráti z některých jejích webových stránek. Konkrétně šlo o kanadskou stránku Sony Ericsson, odkud si útočníci stáhli osobní data o dvou tisících zákazníků. Narušena byla i bezpečnost dat 8,5 tisíce uživatelů řecké webové stránky Sony Music Entertainment. Není to přitom ani měsíc, kdy byla síť Sony vystavena jednomu z nejmasivnějších útoků hackerů. Záplava informací, se kterými denně pracujeme, neúnosně roste. Firmy jako Apple nebo právě Sony kvůli tomu nejsou schopné ubránit údaje svých klientů. Z průzkumů vyplývá, že firmy jsou plně schopny uhlídat pouze tři procenta svých dat.

Informace o platebních kartách jsou v bezpečí

Tentokrát společnosti byly zcizeny především e-maily, hesla a telefonní čísla uživatelů. Hackerům se nepodařilo ukrást detaily o kreditních kartách. Obě webové stránky byly pronajímány třetím stranám, a se sítí Sony tak nejsou propojené.

Podle mluvčího společnosti George Boyda internetoví piráti zaútočili i na stránky Sony's Thailand a Music Entertainment v Indonésii. Zatím jsou všechny webové stránky dočasně mimo provoz.

Při dubnovém útoku na herní sítě PlayStation Network se ztratila data více než sto milionů uživatelů. Tehdy se zákazníci na společnost zlobili především proto, že na odcizení údajů dostatečně rychle neupozornila a o události informovala až se značným zpožděním. Sony přikročila k odpojení herní sítě 19. dubna, když se dozvěděla o útoku, který byl jedním z největších svého druhu. Veřejnosti o něm ale nic neřekla až do té doby, než se o útoku hackerů začalo spekulovat na internetu.

Firmy neuhlídají svoje data

„Problém spočívá v tom, že organizace vidí svůj balík informací jako kousek skládačky. Kdyby se zabývaly okolními souvislostmi, mohly by svůj kousek do téhle mozaiky dobře zasadit a ihned posílit efektivitu a bezpečnost dat,“ tvrdí datový expert společnosti IBM Jeff Jonas. Nebezpečí však hrozí i běžným uživatelům. Například fotografie umístěné na sociální síti nebo zmínka přes chytrý telefon o tom, kde si zrovna dáváte schůzku s kolegou, se stává nástrojem, který korporace můžou v budoucnosti použít nebo rovnou zneužít.

Datový expert společnosti IBM Jeff Jonas:

„Satelitní data o pohybu lidí v různých lokacích jsou nejmocnějším nástrojem vůbec. A uživatel sociálních sítí a chytrého telefonu neví, k čemu budou firmy, jako je Google tato data používat. A to je potenciálně nebezpečné.“