Shell řidiče láká na lepší paliva za staré ceny

Praha - Shell jako první firma ruší běžná paliva a ode dneška prodává jen benzin a naftu se speciálními přísadami. Díky novému složení společnost slibuje úspornější a čistší provoz auta. Taková paliva nejsou žádnou výjimkou. Nabízí je totiž každá významnější firma. Zatím ale většinou v nabídce stojí vedle těch obvyklých jako prémiová a s příplatkem.

Shell přišla s nápadem, jak ušetřit na spotřebě

Ředitel provozu čerpacích stanic Shell Dušan Nedorost:

„V těch testech jsme měli přes 400 jízd čtyřmi sty různými vozidly tak, aby zákazník, který jezdí menším i větším vozem, si mohl sám odzkoušet, kolik je to v jeho případě. Garantujeme, že při každé jízdě, při každém typu vozidla bude zákazník pociťovat úsporu.“

Automobilový průmysl v posledních letech nemluví téměř o ničem jiném, než o snižování spotřeby. V diskusi mají své slovo i petrolejářské firmy – Shell hodlá nahradit běžný Natural a naftu palivy s názvem Fuel Save. Cenu na svých čerpacích stanicích ale zvyšovat nechce. Podle firmy ušetří zákazník díky nové technologii až litr z 50litrové nádrže.

Společnost se tak v Česku znovu stává průkopnící. Paliva s přísadami totiž na tuzemský trh v roce 1999 zavedl právě Shell. Tehdy šlo především o zvýšení výkonu motoru. Shell poté postupně následovaly další benzinky, například OMV Carrera nebo Benzina s Vervou. A nový nápad firmy Shell by mohl mít opět úspěch. „Vzhledem k tomu, že Shell tvrdí, že zůstávají cenové podmínky stejné, tak marketingová kampaň může přitáhnout zákazníky, kteří to přijdou alespoň vyzkoušet. Ale v tuto chvíli si myslím, že pro českého motoristu je zásadní cena jako taková,“ odhaduje vývoj redaktor magazínu Auto7 Vojtěch Med.

Chemie zmírní i negativa biosložek

„Trend aditivovaných paliv bude určitě pokračovat, neboť probíhá modernizace vozového parku. Nové automobily jsou velice náročné na užitné vlastnosti paliv, a ty vyžadují pomocí chemie tyto paliva vylepšovat,“ dodává Václav Loula z České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu. Chemická složka by měla pomoci i se zmírněním dopadů povinného přimíchávání bioložek do benzinu a nafty. Na úsporu paliva má ale nadále největší vliv řidič a jeho styl jízdy.