Shell řidiče láká na lepší paliva za staré ceny

Praha - Shell jako první firma ruší běžná paliva a ode dneška prodává jen benzin a naftu se speciálními přísadami. Díky novému složení společnost slibuje úspornější a čistší provoz auta. Taková paliva nejsou žádnou výjimkou. Nabízí je totiž každá významnější firma. Zatím ale většinou v nabídce stojí vedle těch obvyklých jako prémiová a s příplatkem.

Shell přišla s nápadem, jak ušetřit na spotřebě

Ředitel provozu čerpacích stanic Shell Dušan Nedorost:

„V těch testech jsme měli přes 400 jízd čtyřmi sty různými vozidly tak, aby zákazník, který jezdí menším i větším vozem, si mohl sám odzkoušet, kolik je to v jeho případě. Garantujeme, že při každé jízdě, při každém typu vozidla bude zákazník pociťovat úsporu.“

Video Komentář Pavla Šenycha
video

Komentář Pavla Šenycha

Komentář Pavla Šenycha

30. 5. 2011

Reportáž Jana Hreňa

Automobilový průmysl v posledních letech nemluví téměř o ničem jiném, než o snižování spotřeby. V diskusi mají své slovo i petrolejářské firmy – Shell hodlá nahradit běžný Natural a naftu palivy s názvem Fuel Save. Cenu na svých čerpacích stanicích ale zvyšovat nechce. Podle firmy ušetří zákazník díky nové technologii až litr z 50litrové nádrže.

Společnost se tak v Česku znovu stává průkopnící. Paliva s přísadami totiž na tuzemský trh v roce 1999 zavedl právě Shell. Tehdy šlo především o zvýšení výkonu motoru. Shell poté postupně následovaly další benzinky, například OMV Carrera nebo Benzina s Vervou. A nový nápad firmy Shell by mohl mít opět úspěch. „Vzhledem k tomu, že Shell tvrdí, že zůstávají cenové podmínky stejné, tak marketingová kampaň může přitáhnout zákazníky, kteří to přijdou alespoň vyzkoušet. Ale v tuto chvíli si myslím, že pro českého motoristu je zásadní cena jako taková,“ odhaduje vývoj redaktor magazínu Auto7 Vojtěch Med.

Chemie zmírní i negativa biosložek

„Trend aditivovaných paliv bude určitě pokračovat, neboť probíhá modernizace vozového parku. Nové automobily jsou velice náročné na užitné vlastnosti paliv, a ty vyžadují pomocí chemie tyto paliva vylepšovat,“ dodává Václav Loula z České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu. Chemická složka by měla pomoci i se zmírněním dopadů povinného přimíchávání bioložek do benzinu a nafty. Na úsporu paliva má ale nadále největší vliv řidič a jeho styl jízdy.

Shell
Shell