Citigroup jakožto třetí největší banka v USA upřesnila, že prolomeny byly přístupové kódy k celkem 360 083 účtům v Severní Americe. Banka už více než 217 000 karet nahradila, zbytek byly neaktivní nebo záložní karty, které jejich majitelé prakticky nepoužívali. Banka vydala kartu novou a spolu s ní také zaslala vysvětlující dopis.
Hackeři žádné peníze z banky nevyvedli
Klienti byli o útoku informováni 3. června, kdy banka potvrdila, že hackeři zaútočili 24. května. Nicméně k datům, která jsou nutná ke spáchání podvodu, se podle zástupců banky hackeři nedostali. Citigroup má v Severní Americe zhruba 21 milionů klientů, problém se tedy týkal zhruba jednoho procenta z nich.
Li-May Chew, IDC Financial Insights
„Citigroup měla po zjištění toho útoku svolat tiskovou konferenci, na ní to oznámit a zároveň ujistit klienty, že k tomu banka přistupuje s veškerou vážností. O napadené účty se měla také osobně postarat.“
Konkrétně se hackeři dostali ke jménům, číslům účtů a kontaktním informacím klientů. Ostatní data zůstala podle Citigroup v bezpečí. Většinu účtů, kde byly prolomeny kódy, banka identifikovala během sedmi dnů.
Citigroup se stala jednou z mnoha firem, na jejichž počítačové systémy v poslední době hackeři zaútočili. Několikrát se to stalo rovněž internetové společnosti Google, stejně jako elektrotechnickému koncernu Sony a výrobci vojenské techniky Lockheed Martin. Hackeři se přitom podle analytiků stále častěji zaměřují na kontaktní údaje lidí, z nichž jsou schopni se dozvědět řadu informací.