Facebook hitem v komunikaci obchodníků se zákazníky

Praha - Stále více tuzemských obchodníků využívá k podpoře prodeje a komunikaci se svými zákazníky Facebook, který je nejrozšířenější sociální sítí v Česku i ve světě. Účet na Facebooku totiž mají už více než tři miliony Čechů, takže obchodníci díky této rychle rostoucí sociální síti mohou oslovit velké množství lidí a učinit z nich své pravidelné zákazníky.

Na Facebooku už nějakou dobu působí například české a slovenské obchody s módou s.Oliver. Jejich facebookové stránky mají více než čtyři tisíce fanoušků. „Facebook aktivně využíváme a považujeme ho za účinný nástroj k přímému oslovení stávajících i potenciálních zákazníků. Počet našich uživatelů každý týden narůstá,“ uvedla Pavla Pirklová, která má ve společnosti s.Oliver na starost marketing.

Facebookový profil na začátku července zprovoznil tuzemský drogistický řetězec dm drogerie markt, který už získal zhruba 3 700 příznivců. „Připraveno je několik rubrik a celá řada příspěvků. Fanoušci se mohou těšit na novinky dodávané minimálně dvakrát týdně i na stálé rubriky či kampaně. K zákazníkovi se dostanou aktuální informace a dm má ideální možnost zpětné vazby na základě připomínek a komentářů zákazníků,“ podotkla Eva Vaněčková ze společnosti dm drogerie markt.

Primárním cílem Facebooku není zvyšování tržeb

„Je to spíše efektivní interaktivní zeď, která umožňuje přímý a oboustranný kontakt se zákazníky,“ podotkla Pirklová.

Facebook do svých marketingových aktivit zařadily rovněž obchodní domy Ikea v Praze a Brně. „Facebooková komunikace přináší oproti klasickým kampaním jednu velkou výhodu, a tou je zpětná vazba zákazníků. Podněty čerpáme z názorů fanoušků, kteří aktivně hodnotí, zda je pro ně nabídka zajímavá, co v obchodním domě zažili, co mají rádi i co jim chybí. Často se ptají například na dostupnost zboží před plánovanou cestou na nákup,“ popsal mluvčí společnosti Ikea ČR Petr Chadraba, podle kterého je Facebook pro společnost doplňkový komunikační kanál. „Plánujeme vytvoření centrálního profilu pro Ikea Česká republika,“ dodal.

Tesco nebo Albert vstup na Facebook teprve připravují

Některé velké obchodní řetězce ale potenciál Facebooku dosud nevyužívají. „Na Facebooku zatím nejsme aktivní. Nicméně analyzujeme, jak tuto síť případně využít,“ sdělila mluvčí supermarketů a hypermarketů Albert Judita Urbánková. Profil na Facebooku nemá ani společnost Tesco Stores ČR, která na loňském žebříčku největších tuzemských obchodních řetězců obsadila první místo. „Spuštění oficiální profilu na Facebooku a aktivní vstup naší značky do sociálních sítí plánujeme ještě v letošním roce. S využitím sociálních sítí máme velmi dobrou zkušenost například ve Velké Británii. Členové našeho globálního managementu jsou sami velmi aktivní na Twitteru,“ uvedla mediální zástupkyně Tesco Stores ČR Tereza Law.

Facebook
Zdroj: Tomáš Krist/isifa/Lidové noviny

Sociální síť Facebook založil Mark Zuckerberg. Původně byl jeho systém přístupný pouze studentům Harvardovy univerzity. Teprve od roku 2006 se může uživatelem sítě Facebook stát každá osoba starší 13 let. Uživatelé mohou prostřednictvím Facebooku komunikovat, sdílet své fotografie nebo internetové odkazy a také se mohou připojit k různým skupinám. Svůj profil na Facebooku má podle posledních průzkumů již 750 milionů lidí.

Facebook je považován za nejrychleji rostoucí americkou technologickou společnost. Řada odborníků věří, že pokud firma vstoupí v příštím roce na burzu, mohla by její hodnota vyšplhat až na 100 miliard dolarů.

Vydáno pod