„Nejradši googluju na Seznamu,“ říká cimrmanolog Zdeněk Svěrák a vystihuje tak situaci na českém internetovém trhu.
Na rozdíl od drtivé většiny zemí tuzemskému trhu nevládne globální Google. Naopak bojuje s místní konkurencí. „Google určitě dráždí na mapě flek s názvem Česká republika. Na našem trhu jsou obě firmy rovnocennými partnery,“ říká šéfredaktor serveru Tyinternety.cz Vojtěch Bednář.
Google se ale po nesmělých začátcích rozjíždí naplno a během minulého roku o sobě začal dávat vědět i reklamními kampaněmi. Tuzemské vedení dokázalo přinést na český trh přes stovku nových služeb, včetně prohlížeče Chrome nebo navigace v mobilech. „Před pěti lety měl Google v Čechách jednoho zaměstnance. Teď je nás pětadvacet a jestě jsme otevřeli zastoupení na Slovensku,“ uvádí ředitelka Google ČR Taťána le Moigne.

Souboj internetových vyhledávačů
Největší konkurent Seznam navíc není vyhledávač, ale portál. I díky konkurenci stále rozšiřuje svou nabídku služeb a na začátku října pohltil videoserver Stream. I přesto, že koncept portálu je už na internetu přežitý, Seznam stále tuzemskému internetu vládne. Tuzemská internetová scéna přitom dnes tvoří necelá čtyři procenta HDP. Podle odhadů by se měla do čtyř let vyšplhat ještě o jedno procento.