Navzdory krizi má Google vyšší zisk, než se očekávalo

Amerického Googlu se ekonomická krize netýká. Ve třetím čtvrtletí znovu navýšil zisk a překonal odhady analytiků. Jednička mezi vyhledávači stále rozšiřuje pole působnosti. Velkou výzvou pro něj ale stále zůstává čínský trh, odkud musel kvůli cenzuře odejít.

Reklama na internetu a na mobilních zařízeních - právě díky možnosti se takto prezentovat investoři Google milují. Zisk firmy vzrostl o víc než půl miliardy dolarů. Tržby vzrostly o třetinu - na více než sedm miliard.

Branislav Soták, analytik Patria finance

"Dominantním faktorem, který vylepšil výsledky Googlu, byla vyšší poptávka po kontextové reklamě z vyhledávání. V prostředí zpomalující se ekonomiky je to nízkonákladový způsob promotion pro velké korporace."

"Dále poroste význam displejové a mobilní reklamy a v neposlední řadě tržby a zisk určitě podpoří vánoční sezóna, která bude prodávající motivovat ke zvýšení nákupu reklamy.

Akcie Googlu se opět vyhouply nad 600 dolarů za akcii, kde byly naposledy v červenci. Firmě se daří rozšiřovat nabídku služeb a produktů. Úspěchy slaví i Android, který se stal dominantní mobilní platformou. Světovou trojkou už je internetový prohlížeč Google Chrome.

Google je aktuálně druhou nejcennější značkou světa. Během několika měsíců dokázal přilákat 40 milionů uživatelů na svou sociální síť Google Plus. Velký potenciál mají pro firmu hlavně asijské trhy, i když například z Číny Google kvůli cenzuře odešel. Tamní trh si tak mezitím podmanily jiné vyhledávače, například Ali Baba, Baidu nebo Yahoo.

Reportáž Jany Erbenové (zdroj: ČT24)