Versace připravil kolekci pro H&M - i pro Prahu

Milán - Versace připravil limitovanou kolekci pro značku H&M. Jde o další spolupráci švédské módní značky „z ulice“ s návrháři, kteří šijí šaty za statisíce. Zájem o oblečení bývá obrovský. Většinou se přes noc vše vyprodá. Na kolekci z dílny, která už dekády posílá své róby na přehlídková mola v Paříži, Miláně či New Yorku, totiž dosáhnou i lidé s běžným platem.

„Spousta mladých lidí chce nosit naše kultovní modely. Takže jsme se kvůli tomu chopili příležitosti vytvořit kolekci pro H&M. Jsou v ní potisky z našeho archivu, na které jsem od smrti mého bratra nesáhla,“ říká návrhářka Donatella Versace.

Sestra zemřelého návrháře Gianniho Versace se od roku 2009 snaží, aby se firma stala opět ziskovou. Módní domy utrpěly výrazné ztráty už v první vlně finanční krize. V krejčovských dílnách i managementu se propouštělo. Restrukturalizace podniku přinesla první výsledky loni na jaře. Ale 268 milionů euro v tržbách je prý stále málo, tudíž Versace hledá cestu, jak na sebe upozornit.

Protiklady, které se přitahují

„Tahle spolupráce bude opravdu výjimečná. Sleduji H&M už přes deset let. Sleduji i to, jak se jim povedlo spojení s nejlepšími návrháři, jako je Stella McCartney nebo Karl Lagerfeld. V tomhle případě ale opravdu půjde o protiklady, které se přitahují,“ komentuje projekt módní editorka Hilary Alexanderová.

Kolekce se po newyorské premiéře objeví 17. listopadu ve třech stovkách obchodů H&M po celém světě, včetně Prahy. Stejně jako v minulosti bude uvedení módní ikony nejspíše předcházet velmi dlouhá fronta.