Škodě se daří, zvýšila prodej na 816 tisíc vozů

Praha - Škoda Auto prodala od ledna do listopadu rekordních 816 000 aut, což představuje meziroční růst o 16 procent. Zároveň je to více než za celý loňský rok. Uvedla to v tiskové zprávě.

V samotném listopadu zvýšila Škoda dodávky o 16,8 procenta na 75 000 vozů. V Rusku dosáhla automobilka s růstem o 131,5 procenta na 8 000 aut nejlepšího měsíčního výsledku v historii, stejně jako v Rakousku a v Austrálii. Dvojciferným tempem rostla i v Indii a Číně. Na domácím českém trhu rostla Škoda v listopadu o 10,8 procenta, což je více než dvojnásobek hodnoty růstu celého trhu a prodala 5 100 vozů. Prodej v západní Evropě klesl, ale méně než byl propad trhu.

„V prvním úplném roce naší růstové strategie jsme rostli téměř ve všech regionech a posílili svou pozici na trzích. Také v posledních týdnech roku pojedeme na plný plyn. Škoda je na dobré cestě k tomu, aby do roku 2018 prodeje zvýšila na nejméně 1,5 milionu vozů ročně,“ uvedl člen představenstva společnosti Škoda za oblast prodeje a marketingu Jürgen Stackmann.

Automobilka zvýšila v listopadu prodej modelu Octavia o pětinu na 32 800 vozů, prodej fabií rostl o osm procent na 21 100 vozů, odbyt Superbu se zvýšil o 15 procent na 9 900 aut, Yeti rostl o 44 procent na 6 500 prodaných aut a Roomster stagnoval na 2 900 vozech. Novou Škodu Rapid si v Indii pořídilo 400 zákazníků a nejmenší Citigo v Česku koupilo 200 klientů. Celkem firma na tento vůz přijala přes 1 000 objednávek.