Správa železniční dopravní cesty bude rušit stejně jako loni hlavně administrativní pozice. Bezpečnost dopravy by tím tedy utrpět neměla. „Rušené pozice v žádném případě nesouvisejí s provozováním a s bezpečností železniční dopravy,“ konstatoval mluvčí správy Pavel Halla.
Propouštění se dotkne i úředníků Českých drah, tedy ale nebudou jediní. 250 zaměstnanců, o které dráhy zeštíhlí, by mělo pocházet z různých profesí. Propouštět se bude napříč celým spektrem profesí. „Hodláme nadále pokračovat ve snižování administrativy. Ale mohou to být i jiné profese,“ potvrdil mluvčí drah Radek Joklík.
Hodně bude záležet také na tom, kolik vlaků si objednají jednotlivé kraje na příští rok. Pak by mohl počet propuštěných ještě stoupnout. „Jestliže kraje razantně omezí objednávku, tak to pochopitelně může mít dopad i do stavu zaměstnanců,“ dodal Joklík.
Pouze jednotlivci by měli odejít z ČEZu, Českého areoholdingu, Lesů ČR a nebo z České pošty. Poslední jmenování podnik přitom loni byl hlavním tahounem propouštění. Z více než 30 tisíc zaměstnanců si výpověď odneslo zhruba 1 700. „Plošné snižování stavů proběhlo už v loňském roce, letos je situace jiná. Případné odchody budou pouze v souvislosti se změnou v organizaci práce, a to buď díky novým technologiím, nebo změnou pracovních procesů,“ uvedl mluvčí pošty Ivo Mravinec.

Reportáž Jakuba Linky
Reportáž Jakuba Linky
12.1.2012
Rozhovor s Milanem Jasným
Propouštět se bude i na ministerstvech. Můžou za to škrty v rozpočtu. Avšak i tady by mělo jít většinou o jednotlivce. Naopak propouštět se nechystá Budějovický Budvar, MERO ani správce přenosové soustavy ČEPS.