Nošovice – Automobilka Hyundai ve svém závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku začala v pondělí sériově vyrábět vozy Hyundai i30 nové generace. Výrobu předchozí verze tam ukončila 22. prosince minulého roku. Za čtyři roky firma prodala přes 360 000 těchto vozů, v Nošovicích jich vyrobila 267 669. Právě vozem Hyundai i30 automobilka v roce 2008 zahájila ve slezské továrně výrobu.
Hyundai zahájil výrobu nové generace i30
Karoserie
Nová verze Hyundai i30 bude stejně jako její předchůdce krátké pětidvéřové auto, oproti předešlé verzi však nabídne prostornější interiér. Vůz bude delší i širší, ale karoserie bude nižší. Objem zavazadlového prostoru bude mít 378 litrů, což je o deset procent více než u předchozí verze. Jen letos jich firma v Nošovicích chce vyrobit 100 tisíc.
Motory
Výběr bude ze čtyř motorů v šesti výkonových stupních. Emise oxidu uhličitého z modernizované vznětové jednotky o objemu 1,6 litru budou pod hranicí 100 g/km. Vozy nové generace i30 budou mít pětiletou komplexní záruku.
Cena
Cenu zatím Hyundai neoznámil. Podle odhadů by se ale měla vejít pod 300 tisíc korun.
I30 cw skončí v létě
Mluvčí automobilky Petr Vaněk už dříve uvedl, že v Nošovicích se dál bude vyrábět i model Hyundai i30 cw (kombi). Jeho výroba skončí zřejmě v létě. „Pak bude i on nahrazen modelem i30 nové generace. Na přelomu let 2012/2013 bude zahájena sériová výroba třídveřové verze modelu Hyundai i30 nové generace,“ uvedl Vaněk.
Loni vyrobila automobilka Hyundai v Nošovicích přes 251 000 osobních automobilů, což bylo zhruba o čtvrtinu více než o rok dříve. Mezi čtyřmi modely byl nejpočetněji zastoupený právě model i30. Včetně verze kombi sjelo z linky 107 000 těchto vozů. Auta z Nošovic vyvezla firma do 48 zemí Evropy, Blízkého východu a severní Afriky. Nejvýznamnějšími odběrateli byly v roce 2011 Německo, Rusko a Velká Británie. V Česku se prodala zhruba tři procenta aut vyrobených v Nošovicích.
Novinky představí TPCA i Škoda
Jediná česká automobilka, které loni produkce klesala, byla kolínská TPCA. Letos to chce samozřejmě napravit s příchodem novinek. Modernizovaná trojčata se začnou prodávat na jaře. Výrobu si rovným dílem rozdělí Toyota, Peugeot a Citroen. Oficiálně se má začínat na dvou stech tisících korun.
Škoda na podzim začne vyrábět svou nejdůležitější novinku. Jmenovat se bude zřejmě Rapid a završí rok českých premiér. „Než naběhne produkce na 100 procent, tak je velký otazník nad tím, jak se jim podaří dosáhnout loňského dobrého výsledku,“ říká šéfredaktor časopisu Auto motor a sport Michael Kudela. Spekuluje se také o ceně nové Škodovky. Začínat by měla nad hranicí tří set tisíc, tedy mezi cenou Fabie a Octavie.