Karoserie
Nová verze Hyundai i30 bude stejně jako její předchůdce krátké pětidvéřové auto, oproti předešlé verzi však nabídne prostornější interiér. Vůz bude delší i širší, ale karoserie bude nižší. Objem zavazadlového prostoru bude mít 378 litrů, což je o deset procent více než u předchozí verze. Jen letos jich firma v Nošovicích chce vyrobit 100 tisíc.
Motory
Výběr bude ze čtyř motorů v šesti výkonových stupních. Emise oxidu uhličitého z modernizované vznětové jednotky o objemu 1,6 litru budou pod hranicí 100 g/km. Vozy nové generace i30 budou mít pětiletou komplexní záruku.
Cena
Cenu zatím Hyundai neoznámil. Podle odhadů by se ale měla vejít pod 300 tisíc korun.
I30 cw skončí v létě
Mluvčí automobilky Petr Vaněk už dříve uvedl, že v Nošovicích se dál bude vyrábět i model Hyundai i30 cw (kombi). Jeho výroba skončí zřejmě v létě. „Pak bude i on nahrazen modelem i30 nové generace. Na přelomu let 2012/2013 bude zahájena sériová výroba třídveřové verze modelu Hyundai i30 nové generace,“ uvedl Vaněk.
Loni vyrobila automobilka Hyundai v Nošovicích přes 251 000 osobních automobilů, což bylo zhruba o čtvrtinu více než o rok dříve. Mezi čtyřmi modely byl nejpočetněji zastoupený právě model i30. Včetně verze kombi sjelo z linky 107 000 těchto vozů. Auta z Nošovic vyvezla firma do 48 zemí Evropy, Blízkého východu a severní Afriky. Nejvýznamnějšími odběrateli byly v roce 2011 Německo, Rusko a Velká Británie. V Česku se prodala zhruba tři procenta aut vyrobených v Nošovicích.
Novinky představí TPCA i Škoda
Jediná česká automobilka, které loni produkce klesala, byla kolínská TPCA. Letos to chce samozřejmě napravit s příchodem novinek. Modernizovaná trojčata se začnou prodávat na jaře. Výrobu si rovným dílem rozdělí Toyota, Peugeot a Citroen. Oficiálně se má začínat na dvou stech tisících korun.

Reportáž Jana Hreňa
Škoda na podzim začne vyrábět svou nejdůležitější novinku. Jmenovat se bude zřejmě Rapid a završí rok českých premiér. „Než naběhne produkce na 100 procent, tak je velký otazník nad tím, jak se jim podaří dosáhnout loňského dobrého výsledku,“ říká šéfredaktor časopisu Auto motor a sport Michael Kudela. Spekuluje se také o ceně nové Škodovky. Začínat by měla nad hranicí tří set tisíc, tedy mezi cenou Fabie a Octavie.