Produkty Fruka už v Lidlu nenajdete

Jindřichův Hradec - Jindřichohradecká likérka Fruko-Schulz se nedohodla na cenách s obchodním řetězcem Lidl a zboží mu dodávat nebude. Lidl přitom patřil mezi jeho tři klíčové odběratele. Dodávky představovaly 15 až 20 procent objemu výroby, na obratu zhruba 100 milionů korun.

„Jako všichni výrobci lihovin jsme v tomto roce museli zdražit, protože cena lihu se zvedla o 30 procent, podražil cukr a zvýšily se ceny dalších vstupů. Ceny našich výrobků podražily o tři až čtyři procenta. Lidl ale takové ceny neakceptoval,“ uvedl ředitel společnosti Fruko-Schulz Josef Nejedlý.

Lidl má svého dodavatele

„Pro letošní rok jsme vybrali nového českého dodavatele, který nám nabídl zajímavější podmínky při zachování stejné kvality,“ říká mluvčí Lidlu Lucie Borovičková.

Konec dodávek do Lidlu není katastrofou

Ředitel míní, že se likérce podaří ztrátu na trhu částečně nahradit exportem. „Na našem trhu v lihovinách velký prostor už není. Nebude to úplné nahrazení, letos budeme mít určitě objemový pokles,“ řekl Nejedlý. O zisk podle něj ale nejde, protože dodávky do Lidlu ho netvořily, částečně rozmělňovaly jenom režii výroby.

Společnost podle ředitele ukončí loňský rok se ziskem asi 20 milionů Kč před zdaněním a dvanáctiprocentním nárůstem objemu prodeje. Likérka vyrobila na 50 000 hl lihovin a o 12 procent se zvýšil export.

"Chci podotknout , že do Lidlu jsme dodávali za nejnižší ceny, které jsme realizovali na našem trhu v České republice, říká Nejedlý.

Jaký byl rok 2010

V roce 2010 klesla společnosti výroba o 35 procent. Jedna ze čtyř největších českých likérek vyprodukovala 43 371 hektolitrů lihovin. Obrat tehdy dosáhl 549 milionů korun, meziročně o zhruba 30 procent méně. Pokles byl způsoben tím, že se odběratelé v roce 2009 předzásobili kvůli zvýšení spotřební daně, které začalo platit loni. Více než polovinu výroby likérky tvoří rum Tuzemák.

Telefonát Josefa Nejedlého (zdroj: ČT24)
Vydáno pod