Škoda Auto vzala trhy útokem, prodala nejvíc aut v historii

Mladá Boleslav – Automobilka Škoda Auto letos zaznamenala nejvyšší lednový prodej v historii. Zákazníci nakoupili 75 400 aut, což je o 10,2 procenta více než loni. Zvýšený zájem o české automobily zaznamenala firma na všech trzích. Na celosvětovém trhu zvýšila svůj podíl na 1,58 procenta, což je meziročně o 0,19 procenta více. Dnes to uvedl mluvčí automobilky Jozef Baláž.

Na západoevropských trzích automobilka zákazníkům v lednu dodala 29 300 vozů, před rokem jich bylo 26 400. Podle Baláže tím v západní Evropě automobilka zvýšila tržní podíl na 3,11 procenta. Ve Švýcarsku se prodej zvýšil o 46,3 procenta na 1 500 prodaných vozů, v Německu automobilka prodala 8 900 aut, což bylo o 23,2 procenta více. V Rakousku se prodej zvýšil zhruba o třetinu. Podle mluvčího jsou na západě žádané zejména modely Yeti, Octavia a Roomster.

Ve střední Evropě zvýšila automobilka prodej o 2,5 procenta na více než 10 200 aut. Dvojciferný nárůst firma zaznamenala na trzích v Maďarsku a Slovensku. „Na českém trhu dosáhla Škoda v lednu stabilního odbytu 4 148 vozů,“ dodal Baláž s tím, že v segmentu minivozů byl tuzemským nejprodávanějším modelem Citigo. 

Ve východní Evropě prodala Škoda v lednu 7 700 aut, meziročně o 44,5 procenta více. Největší odbyt má na ruském trhu, kde se prodalo téměř 4 800 aut, což je meziročně o 41,7 procenta více. V Rusku je zájem především o modely Octavia, které tam tvoří přes polovinu prodaných aut značky. Na Ukrajině prodala firma téměř 1 300 aut, meziročně o 120 procent více.  

Škodě se daří v Egyptě, Izraeli i Austrálii

Na růstových trzích v Číně se prodej aut zvýšil pouze o procento na 20 800 aut. V Indii automobilka zvýšila odbyt o 6,7 procenta na více než 3 000 aut. Pozitivně se podle Baláže vyvíjely i další trhy. V Egyptě prodej meziročně vzrostl o 84 procent, Izraeli o 52 procent a v Austrálii o 39 procent.  

Škoda Auto v lednu prodala 34 200 vozidel Octavia, 20 000 Fabií, 9 500 aut Superb, 6 200 modelů Yeti, 2 600 Roomsterů, 1 100 Octavií Tour, 1 500 modelů Rapid v Indii a 253 modelů Citigo v ČR. Nejvíc se zvýšil zájem o model Yeti, jehož prodej meziročně vzrostl o 34,5 procenta. Následoval Roomster s nárůstem 21,3 procenta. Naopak o 11,2 procenta poklesl prodej aut Superb. 

Škoda Auto prodala v roce 2011 rekordních 879 200 aut. Meziročně prodej zvýšila o 15 procent. V roce 2010 největší česká automobilka prodala 762 600 vozů. Automobilka chce do roku 2018 zvednout roční prodej na 1,5 milionu aut.