Legendárním motorkám se v Česku daří

Praha – Legendárním motorkám Harley Davidson se v Česku daří. Loni stoupl jejich prodej o desetinu, na 330 kusů. Firma se 110letou historií má v Česku silnou základnu, je tu totiž nejstarší Harley-klub na světě a několik let i sídlo firmy pro střední a východní Evropu.

Firma s nálepkou výrobce motorek pro bohaté změnila strategii. „Rádi bychom cílili na mladší zákazníky a na ženskou skupinu. Málokdo ví, že naše motocykly začínají na 200 000 korunách, což je při vhodně zvoleném finančním produktu dostupné prakticky každému, kdo má zájem,“ říká Martin Heřmanský, ředitel Harley-Davidson pro střední a východní Evropu. 

Pro rok 2011 Harley Davidson představil dva nové modely. Chopper seventy-two a menší Softail slim. Oba jsou inspirované klasickými motorkami z historie. Cena toho menšího začíná na zhruba 270 tisících korun. „Tento motocykl je oslavou motocyklů ze 70. let. To znamená vysoká řídítka, úzký motocykl, barva,“ popisuje produkt Michal Fric, marketingový manažer Harley-Davidson pro střední a východní Evropu.

Největší zájem je ale v Česku o motorky z opačné strany ceníků. Nejprodávanější byly levné skútry značky Maxon, které rozdával výrobce autodílů Auto Kelly zdarma, jako odměnu za věrnost velkoobchodům. Následuje Honda a Yamaha. V roce 2011 se v Česku prodalo přes 16 a půl tisíce nových motorek.

Reportáž Jana Spilky (zdroj: ČT24)