Valentýn hraje do karet obchodníkům

Praha – Tuzemští obchodníci hlásí před zítřejším svátkem zamilovaných rostoucí tržby. Svatý Valentýn jako každoročně hraje byznysu do karet. Dobře se prodává zejména spodní prádlo, parfémy a alkohol. Výzkumy tak potvrzují, že se sázet na červenou, růžovou a nabídku pro zamilované vyplácí.

„Prodej alkoholu, květin a pánského i dámského spodního prádla roste o padesát procent,“ potvrdila mluvčí společnosti Tesco Stores Eva Karasová. Spolu s okolnostmi se mění i klientela. V prodejnách kosmetiky nebo ve zlatnictvích je výjimečně o dvacet procent víc mužů než žen. Obyčejně to bývá naopak. Specifické chutě zákazníků neunikly ani internetovým obchodům a portálům.

„Naši zákazníci letos za dárky utrácí více než loni. Z dosavadních prodejů na Aukru můžeme říct, že hodnota jednoho dárku se v průměru zvýšila přibližně o 30 procent,“ podotkl ředitel Aukro.cz David Vychytil. Vyšší zájem hlásí i kina. Párů, které na promítání vyráží, je až o třetinu víc než obvykle.

Reportáž Lukáše Pospíšila (zdroj: ČT24)