Dobrý výsledek předpovídal loňský rekordní prodej 879 200 aut, což představuje meziroční nárůst o 15 procent. Firma loni vytvořila 1 850 nových pracovních míst a zaměstnávala celkem 26 565 lidí po celém světě.
Winfried Vahland, předseda představenstva Škody Auto:
„Obchodní prostředí v poslední době trochu ochladlo, zvláště na některých evropských trzích. Přesto je celkový obraz stále pozitivní a s ohledem na nadcházející roky jsme jako vždy mírně optimističtí.“ Zároveň zopakoval cíl firmy prodávat v roce 2018 kolem 1,5 milionu aut.
Kde se jak prodávalo
- Nejvíce loni firma rostla v Rusku, kde zvýšila prodej o 63 procent na 74 000 vozů.
- V Indii firma zvýšila prodej o polovinu na 30 000 vozů.
- Více než pětinového růstu dosáhla v Číně a východní Evropě. V Číně prodala 220 000 aut a ve východní Evropě 34 300 vozů.
- V západní Evropě firma zvýšila prodej o devět procent na 362 000 aut a ve střední Evropě rostla o dvě procenta na 123 200 vozů.
Nejprodávanější Octavia, velký skok zaznamenal i Yety
Njeprodávanější je Octavia, kterou si loni pořídilo 390 000 zákazníků, tedy o 11 procent více než v roce 2010. Druhé místo v prodeji zaujímá Fabia s růstem o 16,5 procenta na 266 800 vozů. Vlajkovou loď Superb si loni koupilo 117 000 zájemců, což znamená růst o 18 procent. Největší nárůst zaznamenal Yeti, kterému vzrostl prodej o třetinu na 70 000 aut, Roomster rostl o 11 procent na 36 000 prodaných aut.
V Indii se na konci loňského roku objevila lokální verze kompaktního vozu Rapid, který vychází z konceptu MissionL. Tu evropskou, která se má spolu se Seatem Toledo vyrábět v Mladé Boleslavi, firma představí v září na pařížském autosalonu. Jméno auta oznámí příští měsíc na autosalonu v Pekingu.¨
V čem tkví úspěch Škody
„Úspěch německých automobilek v loňském roce, dobrá strategie, výkonnost a modelové řady, které se trefily do poptávky v době krize,“ říká Erich Handl, šéfredaktor Automakers.cz
Investice do výroby loni narostly o 41 procent
Do budoucích produktů a výroby investovala Škoda Auto v loňském roce 14,15
miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 41 procent. „Tyto finanční zdroje jsme použili jak k přípravě výroby nových modelů, tak k rozšíření výrobní kapacity našich závodů a jejich inovaci, a to především zde v České republice,“ uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.
Automobilka investovala i do Servisního školicího zařízení v Kosmonosích a schválila rozšíření centra technického vývoje v Česaně, kde působí dva tisíce zaměstnanců, kteří se zabývají vývojem budoucích modelů.
Firma se podle Vahlanda dále zaměřila na růst ve východní Evropě a Asii. Ruský závod v Nižném Novgorodě na konci letošního roku přejde na kompletní výrobu modelu Yeti. Tentýž vůz bude od roku 2013 produkovat také závod v čínské Šanghaji.
